رونق تولید و اشتغال؛ رمز رونق اقتصادی / همکاری سه قوه، گره گشایی از مشکلات اقتصادی خواهد بود


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817053

در گفت و گو با نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس؛

اسماعیل حسین زهی تولید و اشتغال را عامل اصلی رونق اقتصادی برشمرد و گفت: همکاری قوای سه گانه برای اجرای شعار سال مشکلات اقتصادی را حل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل حسین زهی نایب رئیس کمیسیون اتباع مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون در مراسم عید نوروز اظهار داشت: باید قدردان مقام معظم رهبری باشیم چرا که در سال های اخیر سال ها را به این موضوع اختصاص داده اند. تولید . . “


وی در ادامه با بیان اینکه تولید در تحول اشتغال و رونق معیشت مردم تاثیر مستقیم دارد، ادامه داد: هر سه صنعت باید در عرصه تولید تلاش کنند. از تجربیات و نظرات همه کارشناسان استفاده شده و اکنون برای تصویب به هیئت امنا رفته است.


حسین زهی افزود: این قانون پس از اینکه به هیئت امنا رفت و برگشت، تصویب شد و ایرادات کوچکی وجود داشت که در کمیته مربوطه اصلاح شد و امیدواریم به زودی به تصویب برسد.


وی ادامه داد: در خصوص صدور مجوز در حوزه تولید باید از چندین دستگاه سوال کنیم که متاسفانه برخی از دستگاه ها هماهنگ نیستند اما بر اساس قانون جدید دستگاه های اجرایی موظف به همکاری هستند و در صورت عدم پاسخگویی پاسخ لازم را خواهند داد. پاسخ مثبت تلقی شود


به گفته نماینده مردم هش، قوه قضائیه، مجریه و مقننه باید در امر تولید دخالت کنند تا کارخانه های تعطیل شده به چرخه تولید بازگردند و در زمینه اشتغال اقدامات جدی انجام دهند.


وی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حوزه تولید و درخواست جدی ایشان در این خصوص و بیان ایشان مبنی بر عدم وجود شعار در صفحه و بنر، این مهم با همکاری هر دو قوه، مقننه و قضائیه، همکاری خوبی با دولت دارند.


حسین زهی با اشاره به اهمیت تقویت شرکت های دانش بنیان گفت: در راستای توسعه و تقویت شرکت های دانش بنیان طی دو سه سال اخیر گام های خوبی توسط معاونت علمی ریاست جمهوری برداشته شده است که این مهم در استان ها اما نیاز به حمایت دارند و حمایت هایی دارند و انتظار می رود دستگاه های اجرایی از وجود این شرکت ها در برنامه های خود استفاده کنند و موانع بر سر راه آنها برطرف شود.


وی با ابراز امیدواری از تخصیص بخشی از ظرفیت تولید بانک ها تصریح کرد: وزیر اقتصاد باید با جدیت وارد این حوزه شود و وزارت صمت بانک ها را موظف به ارائه تسهیلات ارزان تر و بیشتر کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید