گره گشایی از مشکلات تولیدکنندگان رسالت دولت است


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890296

وزیر اقتصاد و دارایی گزارش 11 ماهه اخیر را نشان دهنده عملکرد دولت دانست و گفت: رسالت دولت این است که گره ها را برای چهره های فعال و با تجربه در عرصه صنعت، تولید و صادرات باز کند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت اقتصاد و دارایی، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست با مجمع کارآفرینان ایرانی و در جمع فعالان اقتصادی و کارآفرینان گفت: سعی کردیم به افرادی که تازه می خواهند کسب و کار خود را راه اندازی کنند کمک کنیم. که به آن دسترسی دارید باید ارزان باشد و در زمان تولید و صادرات صرفه جویی شود.

وی افزود: تلاش کردیم با مشوق هایی از بار کارآفرینان خارج از صنعت بکاهیم و در این مورد موفق شدیم مالیات را پنج درصد کاهش دهیم و قانون امداد را تمدید کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: در حوزه گمرک تلاش کرده ایم تعداد شرکت هایی که می توانند از مسیرهای سبز استفاده کنند افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید:
پیگیری رونق و درآمد خانواده در ستاد اقتصادی دولت/کاهش تورم در اولویت است


گزارش 11 ماه گذشته نشان دهنده عملکرد دولت است

خاندوزی تاکید کرد: ما ادعا نمی کنیم که تا به امروز موفق بوده ایم اما در 11 ماه گذشته نشان می دهد که عملکرد ما چگونه بوده است و نشان می دهد پیشنهاداتی که ارائه کرده ایم تا چه اندازه در حوزه دغدغه سازندگان بوده است.

وی تصریح کرد: نظام اداری کشور موانعی را برای تولیدکنندگان ایجاد می کند و مسابقه ای بسیار سخت، طاقت فرسا و خورنده است که اگر بخواهید وارد بازارهای جهانی و صادراتی شوید و بزرگتر شوید، تشدید می شود. و محدودیت های نظارتی و غیره و میدان را تنگ کند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از بازیگران شناخته شده و قابل اعتماد خود محافظت کنیم و آنها را در این مسیر سخت و دشوار هدایت کنیم و با هزینه کمتری از موانع عبور کنیم، ایجاد کارگروهی متشکل از فعالان این عرصه بهترین کار است. پاسخ.

خاندوزی خطاب به کارآفرینان گفت: شما آقایان پیشکسوت این صنعت مشکلات را خودتان شناسایی و راه حل ها را جمع بندی کنید و من و معاونان وزارتخانه از تمام ظرفیت خود در مسیر سیاست گذاری و تصویب استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر لزوم امید و امید آفرینی از سوی چهره های شاخص این صنعت، تاکید کرد: فعالان اقتصادی خوشنام و قابل اعتماد می توانند امیدبخش باشند و به جای توصیه به عدم رفتن به این مسیر، پیشنهاد دهند که وارد این مسیر شوید. .

خاندوزی تصریح کرد: چهره های شناخته شده و قابل اعتماد و کسانی که عملکرد روشنی دارند و مطالبات غیرقانونی ندارند باید بتوانند بر مشکلات و موانع پیش رو فائق آیند اما بتوانند رشد کرده و بازارهای بیشتری را به ویژه در عرصه منطقه ای و بین المللی فتح کنند. قطعا به حمایت دولت و دولت نیاز داریم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: اگر برعکس بخواهیم چنین افرادی را زیر پا بگذاریم نتیجه این بازی مشخص است و نیاز به تحلیل ندارد.

وی با استقبال از پیشنهادات کارآفرینان برای رفع موانع پیش روی فعالان اقتصادی، قول مساعد برای برگزاری جلسات منظم با فعالان اقتصادی و کارآفرینان به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار داد.


گره گشایی از مشکلات تولیدکنندگان رسالت دولت است

خاندوزی گفت: افتتاح قطبی برای حضور چهره های فعال و با تجربه در عرصه صنعت، تولید و صادرات کشور یکی از مواردی است که کاملاً در راستای مأموریت های ما بوده و مفتخریم که به بهره مندی این افراد کمک کنیم. خودشان و همچنین برای اقتصاد کشور».

وزیر اقتصاد گفت: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، حل برخی از مسائل در حوزه داخلی را در دستور کار قرار دادیم، اما واقعیت این است که در جایی که نیاز به آیین نامه یا تغییر قوانین مصوب داریم. شورای دولتی ظرفیت دبیرخانه اتاق آنطور که باید باشد فعال نیست که قابل تکمیل هم هست.

وی با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه مشترک کارآفرینان با وزارت اقتصاد تصریح کرد: سوال مشخص کارگروه این است که دولت و مجلس چه قوانین و مقرراتی را باید در کشور وضع کنند تا شما تولیدکنندگان و صادرکنندگان ، می تواند راحت تر صادرات کند، بزرگتر و قوی تر شود و بتواند در جهان رقابت کند

خاندوزی تصریح کرد: وظیفه ما در کارگروه ارائه نمونه های عینی است تا این درختی که میوه می دهد با امید بیشتری به ثمر بنشیند، شاید در این راستا کار درازمدتی پیش رو داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید