برای حل مشکلات و گره گشایی به دنبال خارجی ها نیستیم/ قطعا دولت توجه ویژه ای به وضعیت آلودگی اراک دارد.


ساعت: 19:21
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884786

آیت الله رئیسی گفت: دولت قطعاً به وضعیت آلایندگی اراک توجه ویژه ای دارد و هر توسعه ای در این کشور باید با حفظ محیط زیست همراه باشد، محیط زیست برای مردم حفظ شود و آلاینده ها مردم را آزار ندهند، برخی از آمار بیماری ها در این شهر و روستاها به دلیل آلاینده ها هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز در بیست و نهمین سفر خود به استان در اجتماع مردم اراک در ورزشگاه شهدای 14 مرداد اراک گفت: 14 مرداد به عنوان روز اراک یادآور حماسه ای است که شرکت هایی که در این استان پشتیبانی فنی می کنند و صنعت دفاعی را مقدس کرده اند، چرا آذرآب در 14 مرداد مورد حمله دشمن قرار گیرد؟ کینه توزی دشمن با آذرآب و شرکت های این منطقه و کارگران این استان چیست؟ چون فکر می کردند جوانانی که در خط مقدم دفاع مقدس بودند مسئولیت پشتیبانی فنی و مهندسی جنگ را بر عهده داشتند. از این رو روز پنجم مرداد ماه که روز اراک نامیده می شود، یادآور رشادت ها و حماسه آفرینی و شهادت بیش از 200 نفر از مردم این شهر است که به خاطر رشادت ها و حماسه آفرینی ها به شهادت رسیدند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: استان مرکزی علاوه بر نزدیک به 7 هزار شهید، هزاران جانباز و جانباز انقلاب اسلامی را تقدیم کرده است که سلامتی خود را برای پاسداری از ناموس و قرآن به خطر انداخته اند. ایران طلوع جهان اسلام است و برای بشریت عزت بخشیده اند و بزرگانی هستند که همیشه نامشان به عنوان مردمی سرافراز پیش روی ماست و باید همیشه الگوی ما و در راس امام خمینی (ره) باشند.

وی ادامه داد: امام بزرگوار احیاگر اسلام در قرن و عصر حاضر است که نام و یاد او نماد همه ارزش ها و فضایل در کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی است و مرکز تولید و قطب صنعتی کشور است و صنایع بزرگی در این استان فعال هستند اما به دلیل خصوصی سازی اشتباه شرکت های بزرگ به مشکل خوردند، افزود: زمانی که من در قوه قضائیه بودم و امروز با اراده ملت ایران مسئولیت بزرگی در دولت دارم و فکر می کنم برای رفع این مشکل باید جهاد کرد و در همین راستا در سفر به این شهر از آذرآب و هپکو بازدید کردم. استان امروز


ما به دنبال حل مشکلات و گره گشایی از دست خارجی ها نیستیم

آیت الله رئیسی گفت: با پیروی از امام (ره) و رهبری با نگاه به زندگی شهید سلیمانی، منطق «ما می توانیم» داریم، مشکلاتی که امروز گریبانگیر مردم است به دست جوانان قابل حل است و همه را حل می کند. این مشکلات، توانایی و ما ظرفیت زیادی داریم که این توانایی ها می تواند مشکلات را حل کند، فرهنگ و ادبیات ما «نمی شود، نمی شود، نمی شود، نمی شود و نمی شود، اعتبار و غیره» نیست. اما فرهنگ ما فرهنگ «ما می‌توانیم» است، نگاه ما به حل مشکلات و گره‌گشایی دست بیگانگان نیست، خارجی‌ها مشکل هیچ‌کس را در دنیا حل نکرده‌اند و اعتماد ما اول به این است. خدا و سپس در دستان جوانان.

وی یادآور شد: استان مرکزی در بسیاری از محصولات کشور رتبه اول یا دوم را دارد و می تواند با مدیریت خوب و استفاده از همه ظرفیت ها به ویژه ظرفیت نیروهای موثر جهادی و انقلابی گام های بلندی بردارد، دولت را موظف به خدمت رسانی به مردم فرهیخته می داند. گام های بلند و ماندگاری برای حل مشکلات است و مطمئن هستیم که لطف و عنایت خداوندی که در این 43 سال نصیب ما شد، شامل حال ما خواهد بود و بعد از آن، آینده برای ملت ایران بسیار روشن است.

رئیس جمهور گفت: دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی است و ناامیدی را به جوانان، دختران، پسران، کارگران و کشاورزان ما القا می کند. امروز خواه ناخواه در همه جای کشور ناامیدی را در دل مردم می کارد، در مسیر راهبرد دشمن حرکت کرده است».

آیت الله رئیسی گفت: به مدیران اجرایی استان و کشور می گویم هرکس در پوشش خدمت به مردم است با قدم هایی که در جهت ایجاد امید در دل مردم برمی دارد بداند که در مسیر حرکت کرده است. جهت گیری راهبرد انقلاب اسلامی.

وی ادامه داد: برخی از صنایع استان نیمه تعطیل و برخی دیگر تعطیل است که این واحدهای صنعتی را فعال می کند تا اشتغال و تولید در استان فعال شود و تولید در استان رونق گرفته و شغل ایجاد می شود.

رئیس جمهور گفت: یکی از دغدغه های مردم استان بیکاری است، ما دوست نداریم در استانی که این همه صنعت و کشاورزی وجود دارد، بیکاری متضرر شود. البته با کار جهادی و کمک دولت، صنایع تا حدودی تعطیل یا تعطیل می‌شوند و تولید در آنها رونق می‌گیرد و بحث اشتغال در آنها تا حدود زیادی حل می‌شود.


معادن نباید به افرادی داده شود که توانایی و انگیزه ندارند

وی با اشاره به اینکه ظرفیت معدنی استان مرکزی قابل توجه است و نباید این معادن را به افرادی که فاقد توانایی و انگیزه هستند واگذار کرد و یا حق مالکیت به دولت و مردم پرداخت نشود، گفت: این افراد نباید در اختیار مردم قرار گیرد. نباید معادن را به زندگی شخصی خود تبدیل کنند. برای حل این مشکل کارگروهی را تعیین می کنیم تا این معادن را به افراد واجد شرایط واگذار کند و حق مالکیت را پرداخت کند و مردم شاهد رونق در شهر و محله خود باشند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: در برنامه کاری دولت، وزیر صلح و نیرو در این هیئت همراه ما هستند و به مسائل نگاه کردند و یکی از رسالت های خطیر آنها رفع مشکلات در حوزه صنایع سنگین و در صنف کوچک است. کارگاه ها و رفع موانع پیشروی در تولید تا رونق تولید.

رئیس جمهور گفت: استان مرکزی ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد و کشاورزان باید احساس کنند که کشاورزی برای آنها سود اقتصادی دارد، بسیاری از روستاهای استان از همه امکانات مانند آب و برق، جاده، خانه بهداشت و مدرسه برخوردار هستند. اما کشاورزان فکر می کند نباید در روستا بمانم و به حاشیه شهر بروم چون می گوید اقتصاد روستایی فعال نیست و کشاورزی سودی ندارد در این راستا فعال شدن اقتصاد روستایی در دستور کار قرار گرفته است. و در صورت فعال شدن، زراعت در روستا باقی می ماند و از طریق کشاورزی قراردادی انجام می شود و خرید تضمینی مورد حمایت دولت است.


دولت قطعا به وضعیت آلایندگی اراک توجه ویژه دارد/هزینه زیست محیطی سرمایه گذاری گذرا برای کشور است

وی افزود: دولت قطعا به وضعیت آلایندگی اراک توجه ویژه ای دارد و هر توسعه ای در این کشور باید با حفظ محیط زیست همراه باشد، محیط زیست برای مردم حفظ شود و آلاینده ها مردم را آزار ندهند. برخی از آمار بیماری های این شهرستان و استان به دلیل آلاینده ها.

آیت الله رئیسی گفت: برای صنعت و پیشرفت صنعتی اهمیت زیادی قائل هستیم اما این شرط مهم حفظ محیط زیست است. اگر محیط زیست آسیب ببیند، توسعه صنعتی علیه خودش خواهد بود. و جان مردم برای ما مهم است، نباید بگذاریم جوانی از هوای کثیف بیمار شود و این به هیچ وجه مورد قبول دولت نیست.

وی ادامه داد: هوای پاک حق مردم است و این حق باید حفظ و صیانت شود لذا مسئولان باید از این حق مردم صیانت کنند، امروز مردم و دولتمردان وظیفه دارند هوای پاک را برای مردم حفظ کنند. نگذارید هوای پاک توسط کسی از بین برود یا اگر صنعتی یا اقدامی آلوده شد و مردم ما در روستا آسیب دیدند، این موضوع باید جدی گرفته شود نه در قالب بخشنامه و توصیه. روستا به هر نحوی آلوده شود .

رئیس جمهور اعلام کرد: بی قراری افتخار من است و به همه گفته ام که امروز فقط به صورت موقت به مردم خدمت می کنیم و شأن دیگری نداریم و نباید شب و روز برای این کار داشته باشیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: هر اقدام این دولت باید در راستای حمایت مردم باشد، اگر حمایت و حمایت مردم و دغدغه مردم نباشد دولت در بسیاری از برنامه ها موفق نخواهد بود، به همین دلیل است که ما حکومت را حکومت مردمی نامید. من به مردم در همه سطوح به دولت ها توصیه کردم که امروز بستر دادن به مردم در بازار، اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی و حل مشکلات اجتماعی یک اصل مهم است و هر جا به مردم اعتماد شود، رمز موفقیت این دولت هاست. موفقیت ما می دانیم که دولت مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: ما مردم را نه به عنوان شعار و نشانه، بلکه نگاهی شبیه به نگاه امام راحل می بینیم. بدانند که گره ها با خدمت موقت دولت و به دست جوانان باز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید