جنبش دانشجویی باید پویا، بانشاط و مطالبه گر باشد/ مجلس یازدهم به دنبال گره گشایی است

ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790623

تربت حیدریه نماینده مجلس شورای اسلامی:

محسن زنگنه با بیان اینکه در سال‌های اخیر جنبش دانشجویی و دانشگاه‌ها جایگاه واقعی در کشور ندارند، اظهار کرد: اگرچه دانشجویان باید اهل علم، آموزش و پژوهش باشند، اما دانشگاه‌ها و دانشجویان در مسائل سیاسی ضعیف هستند و حساسیت اجتماعی قطعاً وجود دارد. در موضوعات پژوهشی نیز رو به کاهش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در ویژه برنامه روز دانشجو که به همت دانشگاه آزاد اسلامی در تربت حیدریه برگزار شد، گفت: در دهه 70 جنبش دانشجویی بسیار بوده است. پویا، فعال و مطالبه گر است، اما طی دو دهه اخیر و به مرور زمان این روند جایگاه واقعی خود را در جامعه از دست داده است.

محسن زنگنه با بیان اینکه در سال‌های اخیر جنبش دانشجویی و دانشگاه‌ها جایگاه واقعی در کشور ندارند، افزود: اگرچه دانشجویان باید اهل علم، آموزش و پژوهش باشند، اما دانشگاه‌ها و دانشجویانی که از نظر سیاسی و اجتماعی ضعیف هستند، قطعاً به مسائل حساس هستند. در موضوعات پژوهشی نیز رو به کاهش است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نخبگان علمی مؤثرترین افراد در عرصه سیاست هستند و کسانی که در حوزه و دانشگاه تأثیرگذار نبوده اند تأثیری در جامعه ندارند، بنابراین همه نخبگان علمی در همه عرصه ها از جمله از سیاست، جنگ و دفاع مقدس افرادی موفق و تأثیرگذار بودند.

وی افزود: بر این اساس اگر دانشجویی جایگاه خود را در عرصه سیاسی و اجتماعی از دست بدهد، نباید منتظر اتفاق خاصی در حوزه علمی و پژوهشی در دانشگاه ها باشیم.

وی به مهمترین مزیت های دوران دانشجویی اشاره کرد و گفت: آرمان گرایی و عدالت خواهی دانشجویانی که به افق های دور و روشن می نگرند از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما عدالت گاهی برای خروج کنندگان از دانشگاه و به طور کلی با تضاد منافع مواجه می شود. عدالت سلاخی شده است.

زنگنه مبارزه با فساد را یکی دیگر از ویژگی های جنبش دانشجویی فعال، پویا و مطالبه گر عنوان کرد و افزود: فساد در اقشار مختلف جامعه رخنه کرده است و مانند موریانه ای است که پایه های نظام را ویران می کند، فساد ستیزی در مسیر صحیح از نظر منطقی، این می تواند سد محکمی در برابر این مشکل باشد.

وقتی جریان دانشجو وارد نمی شود، جستجو مضحک می شود

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی جنبش دانشجویی پویا، بانشاط و مطالبه گر وارد مسائل مهم شهرستان نمی شود، می بینیم که سطح تقاضا به حریم خصوصی و منازل کاهش می یابد. و در این بین زمین خواری، ثروت های هنگفت از جیب مردم، مافیای زعفران که حدود 15 هزار میلیارد تن برداشت کردند و خیلی اتفاقات دیگر در همین شهر و استان افتاده است و متاسفانه جریان مطالبات و دانشجویان وارد نشده است. .

وی به دانشجویان حاضر گفت: چرا جنبش دانشجویی وارد بدهی 250 میلیارد تنی که شوراهای قبلی بر بدنه این شهر و شهرداری گذاشتند، نشد؟ چرا تردد دانشگاه ها و دانشجویان یکی از مهمترین مسائل این شهر نیست؟

این نماینده مجلس اولین عامل دوری دانش آموزان از این ویژگی ها و ورود نکردن به مسائل مهم را ترس دانست و گفت: اگر بخواهیم دولت سازی کنیم باید در مسیر درست و عقلانی باشیم و هزینه آن را هم بپردازیم. باید مواظب برخی جریانات سیاسی بود از جنبش دانشجویی سوء استفاده نکنند.

مجلس یازدهم به دنبال گره گشایی است

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی طرح حفاظت از فضای مجازی را تشریح کرد و افزود: اولویت را دارند.

زنگنه گفت: طرح حفاظت از فضای مجازی مشکل داشت که برای رفع آن به مرکز پژوهش های مجلس بازگشتیم.

نماینده مردم تربت حیدری گفت: در ابتدای ورود به خانه ملت به مردم قول دادیم که نقش جوانان را در اداره شهر افزایش دهیم اما جوانانی که می خواهند حضور یابند قطعا مقاومت می کنند و توقع تکیه دارند. یک صندلی تا آخر عمر، به همین دلیل تلاش می کنیم جوانان را در عرصه های مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و تصمیم گیری مشارکت دهیم و هزینه آن را نیز پرداخته ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید