برای گره گشایی به خراسان جنوبی آمدیم/ دغدغه مجلس معیشت مردم است


زمان: 09:42 ساعت
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843025

نیکساد با بیان اینکه اولویت مجلس معیشت مردم است، گفت: برای رفع مشکلات به خراسان جنوبی سفر کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اورست، علی نق زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که از حضور خسرو اسرویار استاندار خراسان جنوبی، نماینده بیرجند و نماینده مردم بیرجند خرسند شد دیدار کرد. درمیان.حجت الاسلام نصیرایی نماینده فردوس. ، طبس، بشرویه و سرایان دیدار کردند، گفت: رهبری مجلس یازدهم را مجلس انقلاب نامیدند.

وی با بیان اینکه این عنوان مدال افتخاری برای مجلس یازدهم است، افزود: شرط انقلابی بودن، انقلابی ماندن است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از روز اولی که مجلس تشکیل شد دغدغه ما مردم و معیشت آنها بود.

نق زاد گفت: با توجه به نگاهی که ما فراتر از مجلس و جایگاه مجلس در داخل و نظام مسلط و مسلط مستقر در دنیا داشتیم و با توجه به گفتمان مقام معظم رهبری و ائمه انقلاب، نه سلطه پذیر هستیم و نه سلطه پذیر. اما حکومت جدید با حکومت اسلام را با دین اسلام در جهان احیا کنید و به تمدن نوین اسلامی مورد نظر ولی فقیه برسید.

وی گفت: از این منظر شهادت می دهم که ما هر کاری از دستمان برمی آمد انجام دادیم، حتی به دولت قبل در مجلس کمک کردیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که بتوانیم دست دولت را بگیریم و به معیشت و اقتصاد مردم کمک کنیم.

نق زاد گفت: مجلس قانونی را در حوزه سیاسی و امنیتی در مجلس تصویب کرده است که قانون راهبردی رفع تحریم ها و حمایت از حقوق بشر نامیده است. این قانون به دولت اجازه داد تا در مقابل استکبار، حقوق مسلم افراد صاحب قدرت و کرامت را احیا کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در آن زمان این قانون را ابلاغ نکرد و موضوع به جایی رسید که رهبر معظم انقلاب گفتند این قانون خوب است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین ارزنده زیادی در حوزه زیرساختی، تجاری، تولیدی و مسکن تصویب شد تا جایی که این راه آهن و قطار دولتی غیر انقلابی مجبور شد به ریل انقلاب بازگردد. “

نق زاد گفت: بیش از 220 نماینده مجلس از یک انقلابی برای تشکیل دولت انقلابی دعوت کرده اند. اگر دولت انقلابی نباشد اجازه نمی دهیم این دولت بماند. حکومت، حکومت اسلامی است و وظیفه ولی فقیه نسبت به همه حکومت هایی است که ما از آنها حمایت می کنیم.

وی افزود: به همین دلیل این فراخوان احیای اخلاق حکومت اسلامی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام و حکومت بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس جمهور در راستای اخلاق حکومت داری اسلامی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام و دولت کارهای خوبی انجام داده است و از سلامت اخلاق، فکر و دین برخوردار است. رئیس جمهور باید خدمتگزار مردم باشد.» با فرض اینکه خداوند ضد فساد و مردمی است از حیثیت کشور در مجامع بین المللی دفاع کند و قاطعانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های الهی نظام اسلامی دفاع کند. این را در چهره رئیس جمهور می بینیم.

نق زاد گفت: هدف دوم ما تسریع در کار اصلی در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و زیرساختی بود که دولت چندین کار انجام داد و به گفته استاندار، رویکرد دولت باید عادلانه و اهتمام داشته باشد. افراد حاضر در این کاروان: «بمانید، به مناطق پست توجه کنید.

وی گفت: مجلس با این رویکرد برخورد کرده است و دغدغه آن مردم، مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، دغدغه های مقام معظم رهبری و سازمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اما متاسفانه ساختار بودجه آنطور که مدنظر بوده پیش نرفته است، در حالی که دولت نیاز به تغییر ساختار بودجه دارد.» اصلاح شده و در برنامه هفتم برای در نظر گرفتن مناطق پاک‌سازی ثبت‌نام می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل سفرم به خراسان جنوبی این است؛ بر خلاف عدالتی که باید در جمهوری اسلامی ایران برقرار شود، بیش از 85 درصد بودجه در اختیار وزرا و سازمان هاست. اگر بودجه به تناسب عدالت بین استانداران توزیع شود، گرهی از مشکلات استان و حوزه ها حل می شود.

نق زاد گفت: متأسفانه در جمهوری اسلامی ایران از 1394 هزار میلیارد تن وام، حدود 85 درصد در تهران متمرکز است که اشتباه است و این امر قدرت مانور مدیران ارشد دولتی در استان ها را کاهش می دهد، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که استان.» با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و سازمان هایی که ما را همراهی می کنند، گره از مناطق باز کنیم.

وی بیان کرد: اگر دولت بخواهد در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … گرهی ایجاد کند، مجلس آماده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید