گره گشایی از زندگی مردم بر عهده همه بخشهای جمهوری اسلامی است

رئیس جمهور ادامه داد: برای پیمودن این مسیر سند گام دوم انقلاب اسلامی را داریم که در آن به طور دقیق وضعیت موجود، وضعیت مطلوب و اقدامات لازم برای دستیابی به سبک زندگی در خور انقلاب اسلامی ترسیم شده است. “

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دولت و مجلس به عنوان قانون گذار و مجری قوانین کشور مسئولیت مشترک دارند تا گره های زندگی مردم را بگشایند و گشایشی در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنند، گفت: نیازها و دغدغه های جامعه است. باید با دقت و در راستای اقدامات لازم جهت ایمن سازی و رفع آنها شناسایی شوند.

رئیس جمهور تصریح کرد: همانطور که نمایندگان مردم در بررسی صلاحیت وزرا با دقت نظر از دولت حمایت کردند، اکنون نیز باید از دولت به عنوان مظهر اراده مردم برای توسعه و پیشرفت کشور حمایت کنند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه همه در یک کشتی هستیم و ناکامی هر یک از ما به پای نظام جمهوری اسلامی نوشته شده است، گفت: من از طرف خودم در دولت هر قانونی که در دولت تصویب شود ابلاغ می کنم. مجلس برای اجرای فوری و باور کنید من فکر می کنم حتی اگر قانونی از نظر ما ایراد یا ضعفی داشته باشد نباید اجرای آن به تعویق بیفتد بلکه باید تلاش شود تا در زمان اجرا مشکلات آن در خود مجلس رفع شود.

رئیس جمهور دولت و مجلس را به عنوان دو بازوی دولت در کشور معرفی کرد و افزود: هماهنگی بیشتر دولت و نمایندگان مردم به ویژه در خصوص پروژه هایی که بار مالی دارند ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه ارکان کشور موظف به ایجاد امید هستند، تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی تمام توان خود را برای سرخوردن مردم از نظام به کار گرفته اند و از کارشکنی، دروغ و تقلب در این زمینه دریغ نمی کنند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: دولت و مجلس جلوتر از این جریان هستند که می گویند به خوبی مشکلات جامعه را می شناسند و به دنبال حل آن هستند. مقتدای ما یک ضرب المثل دارد که ما کاملاً به آن اعتقاد داریم و آن این است که ما در کشور مشکلی نداریم که در داخل کشور حل نشود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نظارت مجلس بر کار دولت امری پسندیده و شایسته است، خاطرنشان کرد: البته نظارت باید به گونه ای اجرا شود که جسارت را از صاحبان قدرت سلب نکند. ، زیرا اگر این اتفاق بیفتد، مدیر دیگر نمی تواند ماموریت های خود را به درستی انجام دهد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه همکاری دولت و مجلس تاکنون نتایج سازنده و مهمی داشته است، افزود: اصلاحات اقتصادی که در این دولت با حمایت مجلس آغاز شد از جمله کارهایی بود که سال ها به تعویق افتاد و دولت ها و پارلمان ها از بار اعمال خود عقب نشینی کردند

رئیس جمهور افزود: امروز فرصتی در اختیار دولت و مجلس است که می توانیم و باید از آن برای صلاح کشور و مردم استفاده کنیم.

آیت الله رئیسی در پایان سخنان خود از برگزاری نشست های تخصصی بین وزرا و کمیته های مجلس استقبال کرد و گفت: این جلسات می تواند به دولت و مجلس کمک کند تا مشکلات کشور را درک کرده و به هماهنگی بهتر دو قوه منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید