بیش از 735 عنوان برنامه در هفته بسیج اجرا می شود/ بسیج اولین نفری است که گره گشایی از مشکلات مردم می زند.


ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911478

سردار سالاری گفت: امروز بسیج پیشتاز عرصه های سخت کشور و کلید کشور است. بسیج هر جا که نیاز باشد حضور دارد و در میدان های سخت و پرمخاطره خدمت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج درختی اصیل و پربرکت است که توسط امام راحل(ره) و عظیم الشان(ع) پایه گذاری شد. از ابتدای انقلاب و از بدو تولد همیشه مورد عنایت امام عزیز و حمایت مردم بود.

امام سجاد (علیه السلام) هرمزگانی فرمودند: بسیج یعنی خود مردم و در واقع طبقه ای جز مردم وجود ندارد، هر که دلش برای این مملکت و انقلاب می تپد بسیجی است.


روز به روز بر عزت و اقتدار بسیج افزوده می شود

سردار سالاری گفت: از نظر ما همه مردم ایران بسیجی هستند و این بیان امام راحل و حتی مقام معظم رهبری است. امروز به فضل الهی در آستانه چهل و سومین سالگرد تأسیس بسیج هستیم و روز به روز بر عزت و اقتدار این شجره طیبه افزوده می شود.



وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب بسیج در خط مقدم برقراری نظم و خدمت به مردم بود. در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسیج را بسیار پر رنگ می بینید. کسانی که برای پایان جنگ در 72 ساعت بسیج ما آمدند فراموش شدند و بسیج موفق شد در این دانشگاه بزرگانی را برای سازندگی تربیت کند و سندی که از مظلومان و حقانیت بسیج حکایت دارد حضور بدون چشم داشت در هشت سال است. سالهای حفاظت از جهان



فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: در بسیاری از خانواده های این استان شهدای پرتعداد وجود دارد که می توان به خانواده شهید فاطمه نیک با 9 شهید به عنوان نمونه ای از خانواده های شهدای این استان اشاره کرد. .



سردار سالاری با بیان اینکه بعد از جنگ بسیج به یک مجموعه تخصصی خدمتگزار در جامعه تبدیل شده است، گفت: امروز 22 قشر تخصصی در بسیج تشکیل داده ایم که با توجه به شرایط خدمت تشکیل شده اند.


بسیج اساتید به عنوان موتور علم، دانش مورد نیاز جامعه را تولید می کند



وی گفت: امروز بسیج باید در عرصه های سازندگی، علمی، هنری و فرهنگی حضور فعال داشته باشد. تولید دانش مورد نیاز جامعه ما یکی از برکات بسیج فرهنگیان ما در زمینه های فناوری، پزشکی و… است.



سردار امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: بسیج دانشجویی به عنوان تشکلی پویا و اثرگذار و مطالبه گر از مسئولان، حضوری پررنگ و بسیج سازندگی در عرصه های محرومیت زدایی و سازندگی با تشکیل و سازماندهی بیش از 1200 گروه جهادی دارد. برخی از پروژه های متوسط ​​در حوزه راهسازی در مناطق دورافتاده این استان که پیمانکار وجود ندارد با حضور بچه های بسیجی ما انجام می شود.

سردار سالاری گفت: در زمینه توسعه کشاورزی و سیل بندها بسیج اقدام بسیار موثری انجام داده است. بسیج ورزشکاران کشورمان به عنوان نماد قهرمان پروری حضور پررنگی دارد و مدال های مختلفی در سطح بین المللی کسب کرده است و مایه مباهات بسیج است که همه اقشار در خدمت مردم هستند.

وی تصریح کرد: بیشتر فعالیت های بسیج به نام خدا و خدمت به مستضعفین انجام می شود و مایه مباهات ماست که اگر گرهی ایجاد شد بسیج اولین کسی است که آن را باز می کند. حضور فعال بسیجیان در زلزله سایه خوش با ظرفیت حداقل 500 تا 1500 نفر در روز برای آواربرداری از منازل در سایه خوش و همچنین حضور در زلزله فین، سیل میناب و جاسک و حتی خارج از محدوده استان در سیل خوزستان شاهد اقدامات ارزشمندی از سوی گروه بسیج بودیم. .




بسیج امروز سرآمد مناطق صعب العبور کشور است



سردار امام سجاد(ع) هرمزگان ادامه داد: حرکت های خوبی در سایر بخش ها دنبال می شود و بسیج جامعه زنان ما به عنوان مجموعه ای موثر و کارآمد که نیمی از جامعه را وقف خود کرده است نیز در شکل گیری نسلی ارزشمند برای این انقلاب نقش دارد. و در همه عرصه ها حضور پررنگی داشت. بسیج در ایام کرونا با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و البسه بیمارستانی و حتی واکسیناسیون با راه اندازی بیش از 15 مرکز واکسیناسیون در استان بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمت کرد.

سردار سالاری تصریح کرد: امروز بسیج پیشتاز عرصه های صعب العبور کشور و کلید کشور است، هر جا که نیاز باشد بسیج در مناطق صعب العبور و طاقت فرسا حضور دارد و خدمت می کند.

وی افزود: در اتفاقات اخیر، احزاب بسیج آمده اند تا آرامش را به جامعه بازگردانند و برخی کشورهای اروپایی، غربی و عربی دست به اقدامات بدخواهانه زدند تا انقلاب ما شاهد آرامش نباشد. برخی نمی خواهند امنیت و آرامش برقرار شود اما بسیج تا آخر عمر ایستاده است تا به خواهران و مادران ما حمله نشود.

سردار امام سجاد هرمزگان گفت: تا جایی که به منافع ملی ما مربوط می شود همه پشت سر ما هستند و عده ای که دنبال منافع شخصی هستند ما را به جایی نمی برند و امروز موظف هستیم برای امنیت و آرامش کشور تلاش کنیم. “



سردار سالاری اذعان داشت: امیدواریم این دولت خدمتگزار بتواند مشکلات مردم را حل کند و با انسجام و اتحاد بتوانیم مشت آهنین در مقابل دشمنان این نظام باشیم. استکبار ملت ایران ضربه های خود را زد و حوادثی مانند شاهچراغ برای انتقام مردم بود زیرا مردم با نقشه های شوم خود همراه نشدند.

وی با اشاره به شعار امسال هفته بسیج که بسیج نامگذاری شده در خدمت ملت ایران است، گفت: اولین روز از هفته افتخارآفرین بسیج یکشنبه 8 آبان ماه به نام بسیج نماد نامگذاری شده است. پیشرفت و سازندگی و دوشنبه 9 آبان ماه بسیج نماد مسجد محوری و جامعه، سه شنبه 10 آذرماه بسیج مظهر معرف نوآوری و جهاد علمی، چهارشنبه 11 آذرماه مصادف با سالروز تشکیل دانش آموزان است. بسیج به نام بسیج مظهر دموکراسی و ایران مقتدر و پنجشنبه 12 آذرماه امسال نیز بسیج مظهر نامگذاری شده است و به جهاد و شهادت اشاره شده و روزهای جمعه 13 و شنبه 14 آذر به نام بسیج ایمان و تربیت اسلامی» و «بسیج مقاومت» و قدرت ملی».

بیش از 735 عنوان برنامه در هفته بسیج اجرا می شود



سرهنگ حسن صنعتکاران، هماهنگ کننده سپاه امام سجاد(ع) در ادامه به تشریح برنامه های اجرا شده در هفته بسیج امسال گفت: بیش از 735 برنامه در استان هرمزگان برگزار می شود و با آموزش های جهادگران فاطمی، برنامه میقات صالحین، مسابقات ورزشی خواهیم داشت، یادمان شهدای ورزش در جزیره کیش، تمرین پیاده روی خانوادگی، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم و دیدار مادران فاطمی.



سرهنگ سنثکاران بیان کرد: توزیع اقلام و لوازم التحریر بین مستضعفان، کوهپیمایی بسیجیان، توزیع بسته های معیشتی، ایجاد مکان فرهنگی در حوزه سینما، بازدید کاروان رسانه از پیشرفت و توسعه طرح های بسیج، تجلیل به رنگ هنر. ، همایش اهل سنت همایش زنان در آفتاب و برنامه های مختلف دیگر خواهیم داشت.



وی ادامه داد: افتتاح 100 مسکن نیازمندان توسط کمیته امداد 25 میلیارد ریالی، افتتاح و راه اندازی طرح های جدید آبرسانی، پروژه برق رسانی به شش روستا و افتتاح چمن مصنوعی دهستان کرامت از دیگر موارد اجرایی است. برنامه ها در این در سطح استان خواهد بود.



معاون هماهنگ کننده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان بیان کرد: تشکیل 14 تعاونی روستایی، راه اندازی و راه اندازی 560 صندوق قرض الحسنه، توزیع جهیزیه 250 تا 300 میلیون ریالی، رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج. همچنین از دیگر برنامه های اجرایی است که در هفته بسیج امسال خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید