آموزش عنصر بسیار مهمی برای افزایش ایمنی/عملکرد هلال احمر، گره گشایی است

ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780725

فاطمی استاندار یزد در دیدار با مدیرعامل هلال احمر استان با ارزیابی تلاش های امدادگران هلال احمر استان گفت: آموزش رکن بسیار مهمی در ارتقای امنیت عمومی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محسن حرازی زاده یزدی صبح امروز به همراه حجت الاسلام شعاعی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در هلال احمر استان و هیئتی از استانداری یزد گزارشی از فعالیت های هلال احمر استان ارائه کرد.

مهران فاطمی استاندار یزد در دیدار با رئیس اجرایی هلال احمر استان یزد با تقدیر از زحمات انجام شده گفت: هلال احمر نهادی ارزشمند و بزرگ و با تلاش است.

وی افزود: گام نهادن در مسیر خدمت کار ارزشمندی است و هلال احمر در این راه با فراز و نشیب ها و مشکلات زیادی مواجه است و کار هلال احمر گره گشایی است.

استاندار یزد گفت: گره گشایی از دیگران در مشکلات و بحران ها بر اساس آموزه های دینی و تعالی جایگاه مهمی دارد. در این راستا نیروهای هلال احمر با کار گروهی، خرد جمعی، عشق و علاقه در عرصه خدمت رسانی فعالیت می کنند. .

فاطمی با ابراز خرسندی از گزارش های ارائه شده گفت: هلال احمر یکی از مجموعه هایی است که در هر بخش یک خدمت تعریف شده و خدمات و فعالیت های زیادی در این حوزه گسترده می توان نام برد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش عنصر بسیار مهمی در افزایش امنیت در جامعه است، همانطور که در حمله سایبری اخیر شاهد بودیم در صورت حضور تکنسین ها برای ارائه خدمات به صورت آفلاین با بحران مواجه خواهیم شد و در این راستا اهمیت آموزش نیروها را نشان داد. “

استاندار یزد گفت: در ابتدا 100 پمپ بنزین دچار مشکل بودند اما در عرض چند ساعت این بحران به خوبی مدیریت شد. ما در کشور با بحران هایی مواجه هستیم که با جان مردم سروکار دارد و این نوع خدمات بسیار ارزشمند است.»

وی افزود: در هلال احمر با امداد و نجات مردم در حوادث مواجه هستیم و باید تجهیزات و امکانات لازم را داشته باشیم. در این راستا، تعامل و همکاری گروه‌ها و دستگاه‌ها در رفع موانع می‌تواند زیرساخت‌های لازم را برای توسعه خدمات هلال احمر فراهم کند.»

وی گفت: آموزش نیز شاخص مهمی در کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث است و باید در این زمینه سرمایه گذاری شود.

استاندار یزد گفت: یزد باید در آموزش و پرورش الگو و پایلوت باشد و در آموزش عمومی و تخصصی نیازمند برنامه ریزی هستیم و در این راستا استاندار یزد تمام تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت های لازم انجام می دهد.

وی با تشکر و قدردانی از تلاش های خیرین و جوانان هلال احمر در روستا خاطرنشان کرد: در سفرهای شهرستانی با ظرفیت ها و توانمندی های هلال احمر آشنا شدیم و حضور مستعد و توانمند جوانان با انگیزه است. بسیار دلگرم کننده.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید