خانه های هلال ظرفیت مهمی برای آموزش نیروهای بومی در مناطق فقیرنشین دارد/ افتتاح هفتادمین خانه هلال در استان یزد

ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792139

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در مراسم افتتاحیه هلال امام حسن مجتبی(ع) چهار منار گفت: هلال خانه ها ظرفیت مهمی برای آموزش نیروهای بومی در مناطق فقیرنشین برای نجات مردم از حوادث را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محسن حرازی زاده یزدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد صبح امروز در مراسم افتتاحیه هفتادمین خانه هلال استان یزد در منطقه چهار منار به نام خانه هلال امام حسن مجتبی ع گفت: : ایجاد چنین ظرفیتی موفقیت بزرگی در خدمت رسانی است که در این راستا رسالت هلال احمر در رابطه با خانه های هلال توجه به آموزش مردم است.

وی بیان کرد: خانه های هلال ظرفیت مهمی برای آموزش نیروهای بومی در مناطق فقیرنشین برای امداد رسانی به مردم در صورت بروز حادثه دارد، این ظرفیت برای آموزش داوطلبان و حضور در صحنه بسیار حائز اهمیت است.

جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم نهاد است که به صورت انسان دوستانه فعالیت می کند و فعالیت های داوطلبانه دارد.

وی خاطرنشان کرد: همواره برای رسیدن به اهداف و خدمت به مردم از رهنمودهای علما و بزرگان استفاده می کنیم، هرچند در این کار با مشکلات و معضلات زیادی مواجه هستیم، اما دست از تلاش بر نمی داریم.

حرازی زاده یزدی گفت: قرعه کشی خدمت به نام هلال احمر انجام شده و باید خوشحال باشیم. بنابراین تامین نیروی انسانی و تجهیزات بسیار مهم است و باید بر جمع آوری کمک های مردمی و حمایت از داوطلبان به ویژه در مواقع بحران تمرکز کنیم. «برنامه خوبی داشته باشید.

وی گفت: آموزش و پرورش رکن مهمی در تامین نیروی انسانی است. البته جوانان از طریق آموزش به جای آسیب های اجتماعی، بر خدمات و فعالیت های بشردوستانه تمرکز می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: از سال گذشته با ایجاد خانه هلال اتفاق خوبی افتاده است. آشنایی خود را با جغرافیای منطقه تسریع کنید.

وی افزود: اگر در روستاها و مناطق فقیرنشین اتفاقی بیفتد جان مردم زودتر نجات می یابد و قبل از رسیدن نیروها می توان از افراد آموزش دیده بومی برای ارائه خدمات تخصصی استفاده کرد. حرازی زاده یزدی گفت: باید به سمت ارائه خدمات بهتر حرکت کنیم، اگر در کنار گروه های جهادی و بسیجی باشیم و از ظرفیت آموزشی استفاده کنیم می توانیم برنامه ها را تدوین کنیم، در این زمینه باید بسترهای لازم را فراهم کنیم. «با تلاش جوانان خدمات بزرگی حاصل می شود و این مایه خرسندی است. وی گفت: ما نیازمند مشارکت جوانان در توسعه خدمات در همه عرصه ها هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید