سود معادن یزد باید نصیب استان و مناطق فقیرنشین آن شود


ساعت: 13:20
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906124

آیت الله ناصری امام جمعه یزد گفت: سود معادن استان یزد باید بین خود استان و مناطق فقیرنشین آن تقسیم شود نه اینکه به خارج از استان برده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئول پیگیری ویژه ریاست جمهوری گفت: مشکل آب و معدن در یزد دو موضوع بسیار مهم است که باید هر چه سریعتر برطرف شود. در استان

وی افزود: در استان یزد معادن زیادی وجود دارد که متاسفانه منابع حاصل از آنها به استان نمی رسد در حالی که خود استان به سود این معادن نیاز دارد.

امام جمعه یزد پول به دست آمده از معادن را حق مناطق محروم و مناطق مرتبط دانست و تصریح کرد: سود حاصل از این منابع متعلق به استان و مناطق محروم است و نباید این سود به خارج از استان برده شود.

ناصری با اشاره به وضعیت راه آهن و راه آهن در استان گفت: محورهای مواصلاتی و راه آهن استان با مشکلات جدی مواجه است و لازم است با ترمیم راه ها و خطوط ریلی حمل و نقل خارج از استان بهبود یابد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: خودکفایی در تولید مواد اولیه دامی در استان های مختلف می تواند بار بزرگی را از دوش دولت در مسائل اقتصادی بردارد و اگر هر استانی در این زمینه به خودکفایی برسد بخش زیادی مشکلات اقتصادی هر استان حل خواهد شد.

امام جمعه یزد ادامه داد: تولیدکنندگان و واردکنندگان به دنبال خدمات بیشتر باشند نه سود بیشتر. محدود کردن سود کلان در این موارد قیمت را کنترل می کند و مشکل گرانی را حل می کند.

ناصری گفت: ارتقای کیفیت کالاها، قیمت گذاری صحیح و بازاریابی صحیح و اصولی سه کلید اصلی رفع مشکلات فروش در کارخانه ها و تولیدات داخلی است و همه تولیدکنندگان باید این سه اصل را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ایران باید در عرصه تولید و اقتصاد عملکرد بهتری داشته باشد، گفت: صنعت پوشاک و نساجی یکی از صنایع مهم استان و کشور است که لازم است به این دو صنعت بیش از گذشته توجه شود. گذشته.

وی افزود: امروز شاهد تعطیلی کارگاه های نساجی در سطح منطقه و کشور هستیم و این نشان می دهد که صنعت نساجی با مشکل بزرگی مواجه است و لازم است هر چه سریعتر برای رفع این مشکل اقدام شود.

امام جمعه یزد گفت: واردات پوشاک به کشور یکی از عوامل اصلی آسیب رساندن به صنعت نساجی و پوشاک در کشور است و در این راستا باید با ایجاد اشتغال در حوزه صنعت نساجی گام برداشت. تولید پوشاک با کیفیت در کشور

ناصری با تاکید بر مازاد بر نیاز کشور در حوزه پوشاک، تصریح کرد: با آموزش بانوان و آقایان در زمینه تولید پوشاک باکیفیت در هر استان و سرمایه گذاری دولت در این زمینه، امیدی در آینده نزدیک در صنعت نساجی وجود دارد. به سیر شدن

وی افزود: با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی تولید و عرضه لباس های متناسب با این فرهنگ ضروری است و طراحان لباس می توانند با ایجاد مدهای متناسب با فرهنگ استان و کشور و متمایز ساختن لباس های ایرانی لباس های زیبای ایرانی اسلامی تولید کنند. از لباس خارجی باید نقش مهمی در ارائه تاریخ، فرهنگ، تمدن، کیفیت و اصالت داشته باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تحول و توسعه در حوزه پوشاک و نساجی یکی از محورهای مورد توجه دولت است، گفت: باید با تحقیقات مناسب، آموزش صحیح و سرمایه گذاری مناسب از احیای این صنعت در کشور حمایت کرد. و این مهم فقط با زحمت است مردم توجه ویژه دولت و ورود سرمایه گذاران خصوصی محقق می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید