اختصاص کمتر از یک درصد معادن استان یزد به منابع طبیعی / اخذ سند برای بیش از 96 درصد اراضی استان یزد


ساعت: 21:48
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813203

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب استان یزد اعلام کرد:

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد گفت: از کل درآمد 4200 میلیاردی استان کمتر از یک درصد به منابع طبیعی استان یزد اختصاص دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا آخوندی مدیرکل منابع طبیعی استان یزد امشب در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: بود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح مالکیت بیش از 7 میلیون هکتار از اراضی استان به طور کامل تعریف شده است گفت: علاوه بر این در زمینه حفاظت و مراقبت از این اراضی نیز می توان با دقت و دقت عمل کرد.

آخوندی همچنین با اشاره به اجرای طرح کاشت ایران سبز، ایران قوی گفت: این طرح در استان یزد از 9 دی ماه آغاز و با شعار یک ایرانی، یک نهال، هر شهید، هزار، هفته منابع طبیعی به پایان می رسد. درختان صنایع و معادن استان و 180 هزار اصله درخت زیتون تهیه و در شهرستان های استان توزیع می شود.

وی ادامه داد: 17 هزار اصله نهال این طرح در یزد و حدود 120 هزار اصله جنگلی در سایر شهرستان های استان توزیع می شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان از جمله اقدامات کلیدی سازمان منابع طبیعی و مدیریت آب کشور اجرای طرح سه را در ساعت 14 تا 1400 عنوان کرد و گفت: مابقی تا پایان سال تکمیل می شود.

وی در خصوص وام های این سامانه در استان و بین توزیع هر کدام گفت: وام های ملی استان 82 میلیارد تن مصوب شده است که 20 درصد آن یعنی. تاکنون 19 میلیارد تن و حدود 8 میلیارد از طریق وام های استانی که 4 میلیارد آن توزیع شده است.

کشیش ادامه داد: وام محرومیت زدایی استان برای حوزه آبخیزداری 40 میلیارد تن با توزیع 14 میلیارد تن و اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای سال های 1400 تا 1402 80 میلیارد تن برای حوزه های آبخیزداری است. ، که حدود 25 میلیارد تومان آن در سال 1400 توزیع شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد با اشاره به اینکه متاسفانه سهم 12 تا 15 درصدی معادن استان از خزانه دولت به استان پرداخت نمی شود، تصریح کرد: طبیعتا استان واریز شد اما علیرغم اینکه که سهم معادن پرداخت شده توسط خزانه در اختیار استان قرار نمی گیرد و مبلغ اعطایی به استان کمتر از یک درصد است.

آخوندی مدیرکل منابع طبیعی استان یزد در پایان درباره معدن همیجان گفت: مجوزهای مربوط به این معدن در سال 90 صادر شده است و صدور مجوز نیز منوط به شرایطی است که معدن نیز باید در آن مسئولیت داشته باشد. حوزه آب و اراضی انسانی «منابع طبیعی پاسخگو نیست و نهادهای دیگر باید مجوز بدهند یا نه.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید