خلع ید ۲۷۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان یزد در سال جاری


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814847

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با تلاش و مشارکت تمامی ادارات و نهادهای مسئول و تلاش سازمان های امنیتی و نظارتی، امسال 278 هکتار از اراضی ملی و موات این استان کلنگ زنی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، گلمعلی دهشیری رئیس قاضی استان یزد صبح امروز در شورای خزانه داری استان یزد افزود: ارزش واقعی این زمین ها بالغ بر 21 هزار میلیارد ریال است که شناسایی و دستگیر شدند. 413 متهم.

وی با ارزیابی از تلاش های شورای دارایی استان یزد گفت: در 11 ماه گذشته امسال 253 قلع و قمع در استان انجام شده که بیشتر مربوط به راه، اراضی شهری و منابع طبیعی بوده است.

این ضابط قضایی بر تشدید گشت‌های نوروزی برای حفظ اموال عمومی و بیت المال تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد که ایام نوروز به عرصه‌ای برای سارقان زمین و قربانیان اراضی ملی و دولتی تبدیل شود.

وی بر لزوم هوشیاری و هوشیاری یگان های حفاظت ادارات مسئول مسائل اراضی در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد و گفت: دیده بان ویژه نوروزی یگان های حفاظت و استفاده از فرصت های دیگر برای مراقبت و امنیت سایر سازمان ها در صورت وجود در صورت لزوم، ممکن است از هرگونه جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: جلسات شورای حقوق بیت المال امسال در استان یزد به صورت فصلی برگزار شد و تصمیمات خوبی در قالب مصوبات مراجع اجرایی و عملیاتی اتخاذ شد.

وی تمرکز بر منابع طبیعی را موضوعی ملی و مهم برشمرد و گفت: حفظ انفال یک وظیفه همگانی است و دستگاه قضایی در این زمینه همواره آماده و فعال است.

دهشیری خاطرنشان کرد: استان یزد از نظر موقعیت و شرایط خاص جغرافیایی، منابع طبیعی و میراث فرهنگی گسترده و همچنین ایجاد صنایع مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شورا تلاش خواهد کرد تا از هرگونه تعرض و تجاوز به حریم خصوصی به طور جدی جلوگیری کند. و باید از منابع طبیعی کشور جلوگیری کرد.

گفتنی است در این جلسه برخی از موضوعات مهم استان در حوزه زمین و مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با اتخاذ بهترین تصمیمات قانونی برای صیانت از اموال عمومی و بیت المال تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید