40 میلیارد تومان از یک درصد درآمد معادن به استان زنجان اختصاص دارد


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881877

رئیس امور معدنی سازمان صمت استان زنجان گفت: سهم یک درصدی از درآمد معدنی استان در سال 1398 که به تصویب شورای معدن رسیده است بالغ بر 40 میلیارد تومان در سال جاری وصول می شود و خواهد بود. در مناطق هدف صرف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص تخصیص یک درصد درآمد معدنی به استان اظهار داشت: سهم یک درصدی سال 1397 برای 20 طرح معدنی که بالغ بر 11 میلیارد تومان بود جمع آوری و به استان برگشت داده شد و سازمان برنامه و بودجه نیز طبق اعلام طرح های اختصاص داده شده این رقم در برخی نقاط هزینه خواهد داشت.

وی افزود: سهم یک درصدی از درآمد معدنی استان در سال 1398 که به تصویب شورای معدن رسیده است بالغ بر 40 میلیارد تومان است که امسال جمع آوری و در مناطق هدف هزینه می شود.

رئیس امور معدنی سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه سهم یک درصدی از درآمد معادن در سال جاری؛ سال آینده در استان جمع آوری می شود، گفت: استان زنجان جزو استان هایی بود که توانست این یک درصد را در کل کشور جذب کند چرا که طبق آخرین اطلاعات حدود 50 میلیارد تومان در کل کشور جمع آوری شد اما فقط زنجان 11 میلیارد تومان جمع آوری کرد

وی در خصوص اینکه آیا در سال 1400 و حتی 3 ماهه سال گذشته مجوز اکتشاف معدن در استان داده شده است، گفت: مجوزهای محدودی داده شد و دلیل این امر مخالفت منابع طبیعی و محیط زیست بود که مجوز اکتشاف ندادند. .

فرامرسی تصریح کرد: با توجه به اجرای قانون گون در استان، بسیاری از معادن به دلیل عدم امکان اکتشاف گودال های روباز جدید پس از تکمیل گودال های روباز دارای مجوز، تعطیل شده اند و در نهایت برای مدت کوتاهی فعال می مانند. حذف باطله

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید