15 درصد از حقوق معادن دولتی به مناطق معدنی اختصاص دارد


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894673

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال 1401 تا سقف 15 درصد از حقوق دولتی صرف منطقه ای که معادن در آن فعال است، می شود، گفت: در گذشته وام از سوی دولت اعطا نمی شد. هیچ اقدام مشخصی وجود نداشت، اما امسال وضعیت متفاوت خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; ناصر فغفوری در گفتگوی ویژه با شبکه اشراق اظهار داشت: در یک ماه گذشته نشست سراسری در استان زنجان با حضور کارگروه تعامل کشوری برگزار شد. در این راستا 17 منطقه معدنی مشکل دار که چندین سال است موفق به اخذ مجوز نشده اند بررسی شد. در 14 منطقه تقریباً 50 درصد مشکلات را حل کردیم و پاسخ مثبت گرفتیم، برای این امر دستور ابلاغ بلافاصله ارسال شد و حداقل می‌توانیم شاهد رونق معدن در این مناطق باشیم.

وی با بیان اینکه امسال حدود 15 درصد حقوق دولتی برای استان وصول می شود، افزود: این رقم در سال های گذشته 4 درصد بود علیرغم اینکه تا پایان مردادماه امسال حقوق دولتی وصول شده در استان حدودا 400 میلیارد تومان و پیش بینی می شود تا پایان سال به 800 میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه 15 درصد از 800 میلیارد تومان 120 میلیارد تومان خواهد بود، گفت: این 120 میلیارد تومان به استان و در مناطقی که فعالیت معدنی دارند بازگردانده می شود. به ایجاد رضایتمندی در روستا کمک خواهد کرد اعم از آبرسانی و راهسازی اگر در سالهای اخیر قریب به 4 میلیارد تومان از ماده 43 دریافت شده باشد موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: معدنچی حقوق و عوارض را به دولت می پردازد و به نظر او کار خلافی انجام نداده است. اما این منابع به روستاها باز نمی گردد، تصریح کرد: مردم روستاهایی که در اطراف معدن قرار داشتند احساس نمی کردند که فعالیت معدنی در منطقه آنها تاثیر مثبتی داشته و خواهد داشت.

فغفوری با بیان اینکه این موضوع در سال 1401 قانونی شد، تا 15 درصد از حقوق دولت در همین منطقه هزینه شد، گفت: در گذشته اعتباراتی از سوی مرکز اعطا نمی شد، اقدامات خاصی صورت نمی گرفت اما امسال شرایط به وجود آمد. متفاوت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 11 میلیارد تومان از طریق ماده 43 و یک درصد آلاینده ها در استان جمع آوری شد اما امسال به 43 میلیارد تومان رسید و با مدیریت در سطح استان باید همه این مبالغ در یک مکان استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید