خاک حاصلخیز در شمال شرق؛ قطب معادن طلای کشور/ خراسان جنوبی; معدنی عسلویه با اکتشاف معادن طلا


ساعت: 07:50
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812205

معادن، ظرفیت بزرگ استان ها برای پیشرفت و توسعه؛

خراسان جنوبی با 5 معدن طلا قطب معادن طلای کشور محسوب می شود و قرار گرفتن معدن طلای خونیک خوسف در مسیر فرآوری گام دیگری برای طلایی شدن این استان و شهرستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مشرق؛ خراسان جنوبی یکی از مهم ترین مناطق معدنی کشور است که دارای مجموعه ای از سنگ های معدنی مختلف است، معادن مختلفی در آن وجود دارد. هم اکنون خراسان جنوبی دارای 706 معدن فعال با ذخیره 6900 میلیون تنی است و علاوه بر داشتن معادن بزرگ در زمینه زغال سنگ، سنگ های ساختمانی، سنگ های زینتی، انواع مواد معدنی و خاک های صنعتی، چندین سال از کشف آن می گذرد. طلا در دل این خاک، این استان به برند معدنی عسلویه نیز تبدیل شده است.

در حال حاضر 5 معدن طلا در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد معدن طلای هیرد در نبندان و معادن شادان، ماهرآباد، گودکان و هونیک نیز در شهرستان حصف قرار دارند. بر این اساس شهر حصف با 4 معدن طلا قطب معادن طلای استان محسوب می شود و از نظر خاک حاصلخیز و معادن طلا از جایگاه قابل توجهی برخوردار است.


معدن طلای هونیک در حال ساخت

محمدعلی آهوندی فرماندار هوسف در گفت و گو با خبرنگار خاورستان گفت: پس از معادن طلای شادان، گودکان و ماهر آباد با تعیین سرمایه گذار معدن طلای خونیک، این معدن چهارمین معدن طلا در خوسف پردازش شود.

وی با اشاره به اینکه معدن طلای هونیک از ذخیره خوبی برخوردار است افزود: ذخیره این معدن 508 هزار تن است.

آخوندی ادامه داد: تولید سالانه این معدن 50 هزار تن است که با راه اندازی کامل آن سالانه حداقل 40 کیلوگرم طلا تولید می شود.

وی با بیان اینکه ضریب این معدن 0.8ppm است، گفت: بهره برداری از تجهیزات، بهره برداری و ساخت کارخانه فرآوری این معدن دو سال طول می کشد که خدای ناکرده با حمایت و مساعدت این معدن محقق خواهد شد. ادارات مربوطه. . و تلاش سرمایه گذار

وی افزود: در دهه مبارک فجر فاز اول کارخانه فرآوری معدن طلای شادان با ظرفیت بیش از 27 میلیون و 800 هزار تن و تولید سالانه بیش از 300 کیلوگرم طلا وارد چرخه تولید شد.

فرماندار هوسف گفت: معدن دیگر طلای هوسف، معدن طلای گودکان با 305 هزار تن ذخیره طلا از خرداد 1400 وارد چرخه تولید شد و سالانه بیش از 70 کیلوگرم طلا استخراج می کند.

وی یادآور شد: معدن طلای ماهرآباد یکی دیگر از معادن طلای این شهرستان با ظرفیت ذخیره سازی 398 هزار تن طلا و 834 هزار تن مس است که ساخت کارخانه فرآوری در این معدن آغاز شده و پیش بینی می شود روند کار تسریع شود. .


4075aaa8 3424 40a3 9627 8ebb896d434a خبر خاکستری


تلاش برای تبدیل هوسف به معدن در شرق کشور

کشیش با بیان اینکه 39 معدن فعال در شهرستان حصف وجود دارد، گفت: باید تلاش کنیم تا این شهرستان قطب حوزه معدنی شرق کشور به ویژه در زمینه طلا باشد و از تمام سرمایه گذاری های موجود استفاده کنیم. فرصت های پشتیبانی

فرماندار حصف تاکید کرد: توسعه معادن در شهرستان حصف باید به عنوان مشوق زمینه توسعه شهرستان را فراهم کند و یکی از موضوعاتی که با جدیت دنبال می شود قیمت حقوق دولتی و عوارض فروش برای ایجاد زیرساخت ها در این شهرستان است. این شهر.

کشیش یادآور شد: در راستای توسعه معادن در شهرستان حصف برخی زیرساخت ها با مشکل مواجه است که یکی از مهمترین مشکلات ایجاد پست 132 کیلوولت در معادن دشت ماجان به همراه احداث پست 132 کیلوولت است. در یک شهر صنعتی

وی گفت: امیدوارم با تدبیر دولت سیزدهم مردم و انقلاب و همت استاندار به زودی شاهد حل مشکلات موجود در جهت توسعه سرمایه گذاری در شهرستان باشیم و در گام اول بتوانیم شرایط را فراهم کنیم. جذب و حضور سرمایه گذاران».



ایجاد شهرهای تخصصی طلا در خراسان جنوبی


حجت ایمان طلب معاون معدن و صنعت معدن، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز از راه اندازی شهرستان های تخصصی فرآوری طلا و مس در خراسان جنوبی در ۱۴ بهمن ماه خبر داد و افزود: چرخه کامل فرآوری طلا از معدن تا شمش. و مس از معدن تا مس کاتد در استان تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه از پنج منطقه طلای شناسایی شده در استان، ماشین آلات فرآوری در سه معدن نصب شده است، گفت: کارخانه فرآوری طلای هونیک نیز تا 18 ماه آینده وارد چرخه تولید خواهد شد.

ایمان طلب با بیان اینکه در سال های اخیر معادن طلا در خراسان جنوبی شناسایی شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با تلاش مضاعف در این منطقه می توان به یکی از قطب های کشور برای استخراج طلا تبدیل شد.


شرکت توسعه صنایع و معادن بین المللی غدیر سرمایه گذار معدن طلای خونیک

علیرضا جلالیان، مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی، 15 بهمن ماه در مورد معدن طلای هونیک گفت: بر اساس سیاست های اصل 44 قانون اساسی و در پی مناقصه عمومی، شرکت بین المللی غدیر توسعه صنایع و معادن با معادن. و شرکت اکتشاف صنایع «غدیر به عنوان سرمایه گذار معدن طلای خونیک انتخاب و قرارداد آن اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه مدت این قرارداد 14 سال است، افزود: بر اساس این قرارداد سرمایه گذار متعهد می شود پس از تحقیقات بیشتر، اصلاح پروژه و ساخت کارخانه تولید شمش طلا با ظرفیت 200 کیلوگرم در سال اقدام کند. تجهیزات من.”

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی یادآور شد: این دومین کارخانه طلا در استان خراسان جنوبی است که توسط شرکت معدنی بخش خصوصی ایران احداث می شود.

جلالیان گفت: شرکت معدنی ایران با رعایت منویات مقام معظم رهبری، ظرفیت های معدنی را به عنوان یکی از منابع اقتصاد عاری از نفت کشور، توسعه معادن در استان های فقیر و کمتر توسعه یافته از جمله خراسان جنوبی معرفی کند. کار جدی خود را انجام دهید.

مطابق با این؛ معدن طلای هونیک 18 کیلومتر مساحت دارد و در سال 1397 کار تحقیقاتی برای تعیین ذخیره و کالیبراسیون این معدن آغاز شد. هم اکنون پس از مزایده در منطقه طلای هونیک و شناسایی سرمایه گذار، این معدن در مرحله فرآوری قرار گرفته و طی دو سال آینده کارخانه فرآوری این معدن تجهیز و به بهره برداری می رسد.

اکتشاف و استخراج معادن طلا در خراسان جنوبی فرصت ها و جاذبه های سرمایه گذاری طلا را برای استان و به ویژه شهرستان حصف به ارمغان آورده است که خوشبختانه همچنان ادامه دارد و به گفته مدیرعامل شرکت تولید مواد معدنی ایران برنامه ریزی شده است. تا پایان سال آینده (1401) 3 پهنه فلزی دیگر در استان شناسایی می شود.

بر این اساس، معادن طلای خوسف یکی از مهمترین راهبردها و مسیرهای توسعه خراسان جنوبی است که البته برای تحقق کامل این توسعه نیز ایجاد زیرساخت های معدنی و تلاش برای رفع مشکلات معدنکاران ضروری است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید