مناطق شمالی خوزستان مستعد اکتشاف معادن هستند

وی افزود: قانون معادن دولت را موظف به در نظر گرفتن اعتبار و بودجه در حوزه اکتشاف کرده است.

رئیس سازمان صمت خوزستان گفت: اینکه خوزستان در معادن فلزی حرفی برای گفتن نداشت، قابل قبول است اما در سایر معادن جزو استان های معدنی است.

نظری با بیان اینکه مناطق شمالی خوزستان مستعد اکتشاف است، ادامه داد: لازم است مسئولان سازمان ایمیدرو در وزارت حراست در این خصوص تصمیم جدی بگیرند تا بتوانیم سهمی از بودجه سالانه را برای این موضوع اختصاص دهیم. اکتشاف.

وی گفت: سهم خوزستان از تولید ناخالص داخلی استان در حوزه معدن 70 درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیشتر معادن خوزستان را شن و ماسه دانست و افزود: در سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه معادن دریایی در استان و در حوزه معادن نمک با خروجی انجام شده است. یک میلیون تن نمک در سال و تامین نیاز شرکت های پتروشیمی در منطقه بهره وری قابل توجهی دارد.

نظری گفت: فعالیت خوب خوزستان در این بخش باعث شده تا حدی مجبور به واردات نمک به استان و کشور نباشیم. بیشتر نمک دریا از استرالیا وارد می شود.

وی ادامه داد: خلیج فارس ظرفیت استخراج نمک دریایی بسیار خوبی دارد و آن ظرفیت ارزشمند موجود است.

رئیس سازمان ایمنی خوزستان تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی معدن باید در حوزه معدن حضوری پررنگ داشته باشد به ویژه در حوزه ایمنی که در چند سال گذشته متحمل ضرر و زیان شده ایم و باید با این موضوع برخورد شود. حساسیت

نظری ادامه داد: با توجه به اینکه در حوزه معدن با تخریب روبه رو هستیم، نظام مهندسی باید توجه ویژه ای به محیط زیست داشته باشد و در کنار عملیات معدنی، موضوع محیط زیست نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: گستره فرآوری موضوع مهمی در صنعت معدن است. می تواند ارزش افزوده بالایی در این بخش ایجاد کند، به عنوان مثال در زمینه نمک دریا می توانیم لیتیوم معدنی دریافت کنیم، البته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما به آن نرسیده ایم.

نظری گفت: باید در حوزه فرآوری بهتر عمل کنیم و از خام فروشی خودداری کنیم.

رئیس سازمان حراست خوزستان ادامه داد: با نواقصی در قانون و مقررات مواجه هستیم که باید رفع شود. قوانین مشخص و مدونی برای اخذ مجوز خروج وجود ندارد و همواره با انتقاد نهادهای نظارتی در این بخش مواجه هستیم.

وی افزود: باید از معادن برای حمایت از پروژه های مختلف تولیدی و عمرانی استفاده کرد.

خوزستان امروز میزبان بیستمین اجلاس سالانه شورای عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران است. این نشست 2 روز در هتل پارس اهواز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید