معادن محور پویایی اقتصادی در صنایع پایین دستی هستند/ در برنامه هفتم توسعه نگاه ویژه ای به گسترش معادن داریم.


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907272

رئیس فراکسیون معادن شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه به توسعه معادن در برنامه هفتم توسعه، گفت: معادن محور پویایی اقتصادی در صنایع پایین دستی و اجرای طرح اکتشاف هستند. مواد معدنی باعث رشد صنایع در همه استان ها خواهد شد.»

محمد صالح جوکار رئیس فراکسیون معادن و عضو کمیسیون کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در حاشیه رونمایی از دستاوردهای طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی استان خراسان جنوبی در وزارت صمت، گفت: در خصوص این دستاورد معدنی به خبرنگار شبکه خبر گفت: وی گفت: خوشحالیم که در روز جوان شاهد توسعه جدی موضوع هستیم اکتشاف معادن ما در استان خراسان جنوبی هستیم.


در برنامه هفتم توسعه نگاه ویژه ای به توسعه معادن داریم

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه، پایه اقتصاد کشور ما باید بر پایه معادن شکل بگیرد و معادن این قابلیت را دارند که اقتصاد پویا و فعالی را برای کشورمان ایجاد کنند و استقلال پایدار در اقتصاد برقرار کنند.


بیشتر بخوانید:
اصلاح 320 مصوبه و بخشنامه در حوزه معدن/ در صورت عدم کشف ذخایر سنگ آهن در کشور 15 سال دیگر به پایان می رسد.


معادن در قلب پویایی اقتصادی در صنایع پایین دستی قرار دارند

وی تصریح کرد: شاخص های اقتصادی ما در سایه معادن و برداشت و بهره برداری مناسب از آنها قرار دارد و می تواند باعث رشد چشمگیر سایر صنایع پایین دستی شود و تاکید مقام معظم رهبری بر آنچه در برنامه ششم مطرح شد بود. اکتشاف و معدن باید بسیار شجاع بود که در برنامه هفتم با توجه بیشتر به رشد اقتصاد این روند را ادامه داد که وزیر محترم صمت نیز تمام تلاش خود را در این راستا به کار می گیرد.

جوکار افزود: در یک سال اخیر شاهد یک برنامه انقلابی در حوزه بوده ایم مطالعه قطعی شده و امید است این اکتشافات زمینه بهره برداری مناسبی به خصوص در استان های کوچکتر که دارای اشتغال و تولید ثروت فراوان هستند باشد و این معادن امکان رفع نیازهای استان را فراهم کند.

وی بیان کرد: این گونه حرکت های جهادی و سرعت در تکمیل این پروژه ها برای مردم و ملت ما برکت خواهد داشت و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. اکتشافات معدنیشاهد پویایی تمامی استان های کشور باشیم و موفقیت این طرح که به صورت پایلوت در این استان اجرا شد، اجرای طرح های مشابه را در تمامی استان های کشور تسریع خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید