دو درصد از درآمد معادن به تعمیر و نگهداری راه ها اختصاص دارد


ساعت: 10:41
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885527

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری از تخصیص دو درصد از درآمد معادن برای احیا و نگهداری راه های منتهی به معادن در قانون بودجه سال جاری کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد مهریاری، مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: محموله های حمل شده از معادن و انبار مصالح ساختمانی یکی از شایع ترین موارد تخلف اضافه بار است. ، که باعث تخریب و خسارت می شود جاده ها و ابنیه فنی به دلیل تردد کامیون ها بارگیری می کنند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جلوگیری از تخلفات و آسیب های جاده ای است، گفت: نزدیک به دو سال است که «نهضت مقابله با تخلفات تراکم معادن» می گذرد. تشکیل و در قالب گشت های مشترک جاده ای پلیس راه و صلح استان ها با رانندگان متخلف برخورد می کند و همچنین به منظور پیشگیری و جبران بخشی از هزینه های تخریب جاده ها ناشی از بار اضافی معادن، قانون بودجه را تصویب کرده است. مقرر می‌دارد معادن دو درصد از درآمد خود را برای احیای راه‌های آسیب‌دیده در اختیار ادارات راهداری اصلی قرار دهند. .

مدیرعامل اداره ایمنی ترافیک راهداری و سازمان حمل و نقل جاده ای کشور همچنین از اجرای طرح کنترل ازدحام ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و بیان کرد: این طرح فقط برای ناوگان باری معدن نبوده و تخلفات تراکم در سراسر شبکه شامل راه های موجود می شود.

وی افزود: در این طرح که با حضور ماموران پلیس راه و عوامل راهداری و حمل و نقل اجرایی شد، کنترل تخلفات ازدحام در جلوی پست های پلیس راه و همچنین مسیرهای منتهی به معادن و مراکز انبار مصالح ساختمانی به شرح زیر است. این طرح در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

مهریاری با بیان اینکه طرح مذکور از 20 تا 28 تیرماه اجرا شد، گفت: پس از بررسی بازخوردهای این طرح و بهبود آن، بارها در طول سال اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید