35 درصد قطارهای بین شهری تهران نیاز به تعمیر و نگهداری دارند

ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782276

یکی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات ایجاد شده در برخی خطوط مترو گفت: بیش از 35 درصد قطارهای بین شهری تهران نیاز به تعمیر، نگهداری و به روز رسانی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، مهدی آگاریان صبح امروز در جلسه رسمی دادگاه در شورای شهر تهران با اشاره به مشکلاتی که در روزهای اخیر در برخی خطوط مترو به وجود آمده است، اظهار داشت: توضیحاتی که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به عنوان افکار عمومی ارائه کرد. قانع کننده نبود و خواسته های مردم را برآورده نمی کرد.

وی انتقال مشکلات و کاستی های موجود در حوزه حکمرانی شهری به شهرداری را یکی از وظایف شوراها برشمرد و خاطرنشان کرد: سند و برنامه عملیاتی کاهش ریسک و مدیریت بحران در بلایای طبیعی و انسانی است. موظف به تهیه و بررسی برنامه های بازرسی دوره ای و نگهداری مستمر کلیه تجهیزات و تاسیسات خطوط مترو، ایستگاه ها و قطارها مطابق با عمر مفید آنها مطابق با استانداردهای معتبر داخلی و بین المللی است.

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: با وجود لهجه و تذکرات اعضای شورای شهر تهران، در حال حاضر بیش از 35 درصد قطارهای شهری و بیش از 75 درصد ناوگان خط 5 مترو تهران نیاز به تعمیر و ارتقای اساسی دارند.

ارضی تاکید کرد: بی توجهی به چنین موضوع مهمی منجر به انباشت مشکلات و بسته شدن خطوط مترو یکی پس از دیگری شده است و زیرساخت های مترو در مدیریت بحران نه تنها درماندگی ندارد، بلکه به خودی خود تبدیل به یک معضل و یک بحران انسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنابراین برای جلوگیری از ایجاد این چالش ها و همچنین افزایش آسایش فردی شهر باید اعتبار لازم در بودجه 1401 شهرداری تهران و همچنین بدهی های دولت به در این زمینه ردیابی شود. .

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید