دو سال از لغو قطارهای 4 تخته اراک – مشهد می گذرد / استقبال کم، قطارهای لوکس فراری اراک را ترک کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; مدتی است که با کاهش تاج شاهد افزایش سفر هستیم و در این بین حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از امن ترین، نسبتاً ارزان ترین و راحت ترین گزینه ها مورد توجه عموم مردم قرار می گیرد. البته این نوع حمل و نقل بیشتر برای سفرهای طولانی و برای سفرهای کوتاه یا متوسط ​​استفاده از خودروهای شخصی یا اتوبوس بیشتر است.

مشهد مقدس همیشه یکی از مقاصد اصلی سفر بوده و خواهد بود و مردم استان مرکزی به دلیل مسافت معمولا ترجیح می دهند از قطار برای رسیدن به این شهر زیارتی استفاده کنند. اما این روزها که سری به سایت های فروش بلیت بزنید متوجه می شوید که قطاری برای سفر به مشهد از اراک به جز قطار 6 تخته وجود ندارد. یعنی در حالی که قبلا قطارهای 4 تخته که کیفیت بالاتری دارند جزو گزینه های سفر بودند و حتی شهریور سال گذشته خط اراک – مشهد قطار لوکس فدک راه اندازی شد.

برای پیگیری موضوع چندین بار با دفتر مدیرعامل راه آهن اراک تماس گرفتیم اما هر بار موفق به مصاحبه با مدیرعامل نشدیم. به همین دلیل موضوع را در گفتگو با روابط عمومی راه آهن پیگیری کردیم.

عباس خسروانی، رئیس روابط عمومی راه آهن اراک و یکی از اعضای شورای شهر در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ درباره وضعیت غیرقابل قبول قطارهای اراک – مشهد گفت: این که بیماری عروق کرونر قلب بسیاری از شهروندان را در خانه رها کرده است، انجام نشده است. کمبود بزرگی احساس کنید.

وی افزود: اخیرا با بهبودی این بیماری، استقبال مردم از سفر افزایش یافته و قطار که همواره یکی از پرطرفدارترین گزینه های سفر بوده، در کانون توجه قرار گرفته است.

خسروانی با بیان اینکه از طریق شورای شهر این موضوع را رصد می کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه راه آهن سراسری دارای تقسیمات جغرافیایی است، بنابراین منطقه ای که در آن قرار داریم شامل 5 استان است. بنابراین وقتی قطاری از کرمانشاه یا ملایر حرکت می کند در برنامه راه آهن سراسری به این معناست که این قطار از اراک حرکت می کند.

رئیس روابط عمومی راه آهن اراک با اشاره به عدم استقبال ساکنان شهر اراک و استان مرکزی از قطار لوکس فدک، گفت: عدم استقبال باعث شد این قطار که مختص یک شرکت خصوصی است تعطیل شود. خط خود را با اعلام ضرر. همچنین چندی پیش قطار ترانزیتی اراک – تهران به خط ریلی اراک اضافه شد که این قطار نیز کمتر از 10 درصد ظرفیت داشت و حدود یک هفته بعد خط خود را بازگشت.

وی با بیان اینکه در حال جمع آوری اطلاعات هستیم تا ببینیم چه خبر است، گفت: شکایات مردمی مبنی بر نبود قطار چهار تخته اراک – مشهد (در حالی که مبدأ این قطار ملایر و کرمانشاه است) به شورای شهر اراک نیز رسیده و در حال بررسی هستیم. برای انتشار اطلاعات کامل در آینده.

خورشید را دنبال کن:

سهم ساکنان کلانشهر اراک در حمل و نقل ریلی تقریباً وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید