در سال 1810، تاکسی های فرسوده در مرکز معاینه فنی موتورسیکلت اراک/اراک شروع به کار کردند.


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912817

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک اعلام کرد؛

مرادی به فعالیت 2 هزار و 430 دستگاه تاکسی با خطوط زرد در اراک اشاره کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و 810 دستگاه تاکسی بالای 10 سال و فرسوده هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الله مرادی معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 430 تاکسی نوار زرد در اراک تردد می کنند، گفت: از این تعداد یک هزار و 810 تاکسی بالای 10 سال و فرسوده و 620 تاکسی باقی مانده کمتر از 10 سال عمر دارند.

مرادی تصریح کرد: شهرداری به منظور حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر و کاهش آلودگی هوا خطوط مجزا برای تاکسی ها و خدمات 1828 و 1829 که با مدارس همکاری می کنند در ایستگاه ها ایجاد کرد. CNG هدف آن جلوگیری از انتظار رانندگان در صف های طولانی در پمپ بنزین ها است.

وی با بیان اینکه این طرح در هر 9 مکان است CNG با نظارت شهرداری اراک انجام شد، وی افزود: خطوط تاکسیرانی بخش مهمی از حمل و نقل شهری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، بیش از 2400 تاکسی در حال فعالیت هستند که با توجه به استهلاک خودروها نیاز به تعمیر و به روز رسانی دارند. بخشی از تجهیزات و هزینه های بالای تعویض دشوار شد.

مرادی افزود: شهرداری های کشورهای توسعه یافته برای کاهش آلایندگی و ترافیک، عرض جاده بیشتری را برای عابران پیاده، دوچرخه سواران، وسایل نقلیه عمومی و خودروهای شخصی اختصاص می دهند.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک خاطرنشان کرد: شهرداری خطوط ویژه ای را برای عبور ناوگان حمل و نقل عمومی، تاکسی و اتوبوس از معابر پرترافیک شهر در نظر گرفته است، اما کم عرض بودن مسیرها باعث تردد خودروهای دیگر در این محورها می شود. جاده ها

وی گفت: کاربران موتورسیکلت الزامی به اخذ MOT ندارند اما شهرداری اراک نیز ساخت مرکز تست MOT موتورسیکلت را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید