بازدید 39 تیم امداد و نجات از مناطق زلزله زده هرمزگان/برنامه ریزی های لازم برای تهیه 4000 تخته فرش و 7500 تخته پتو + فیلم


ساعت: 18:28
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880301

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران:

سلیمانی با بیان اینکه 39 تیم از امدادگران و نجاتگران استان هرمزگان و استان های همجوار مانند استان فارس در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان حضور دارند، گفت: نزدیک به 40 خودروی امداد و نجات و دو فروند بالگرد امداد و نجات هوایی در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان حضور دارند. منطقه ایجاد شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز در خصوص خدمات ارائه شده به زلزله زدگان استان هرمزگان با خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت گفت. حادثه تلخ و دلخراشی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس وظایف، اصول و اهداف خود در دقایق ابتدایی مدیرعامل جمعیت استان به همراه استاندار هرمزگان در منطقه حضور یافتند و در کمتر از یک ساعت عملیات جستجو و نجات توسط تیم ها به پایان رسید.

وی افزود: 39 تیم از امدادگران و نجاتگران استان هرمزگان و استان های همجوار مانند استان فارس در منطقه حضور داشتند و نزدیک به 40 خودروی امداد و نجات و همچنین دو فروند بالگرد برای امداد و نجات هوایی در منطقه مستقر شدند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: همچنین نزدیک به 2000 چادر در منطقه وجود دارد و تاکنون 700 چادر بین اهالی سه تا چهار روستای استان که دچار بحران مالی شده اند توزیع شده است. فاجعه و منازل آنها در اثر زلزله آسیب دیده است و پس لرزه ها در حال گسترش است.

سلیمانی تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای تحویل 4 هزار تخته فرش و 7 هزار و 500 تخته پتو و ارسال به منطقه انجام شده است، بسته های غذایی 72 ساعته در حال توزیع است، مردم نیز در کنار سایر دستگاه ها در حال کمک هستند اما این لحظه بسیار مهم است. گرمای شدید منطقه و تسریع در رفع مشکلات برق و آب از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر از دقایق اولیه زلزله در کنار مردم بوده و تا پایان در کنار مردم خواهد بود. انصافاً هلال احمر استان با تمام توان و امکانات و با انگیزه آمد و امیدواریم در جهت کاهش هموطنان عزیز تلاش شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: چادرهای گروهی بزرگ که هم اکنون دو عدد از آنها توسط جمعیت هلال احمر در حال انتقال است در اسرع وقت در منطقه نصب شده است اما نکته مهم این است که برق منطقه را وصل کنید و کولر نصب کنید. دلیل آن گرمای زیاد هوا است.

سلیمانی تصریح کرد: اسکان اضطراری در این روستا تقریباً تکمیل شده و جمعیت هلال احمر استان هرمزگان و سایر استان ها در حال ارائه خدمات اسکان اضطراری در روستای دیگری هستند اما قرار است سریعتر از اسکان زلزله زدگان در چادر انجام شود. همراه با کولر نصب شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید