آمادگی هلال احمر یزد برای کمک رسانی به زلزله زدگان هرمزگان / اعزام 6 خودروی سنگین و 340 چادر برای کمک به مناطق زلزله زده

ساعت: 21:13
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784596

حرازی زاده گفت: جمعیت هلال احمر استان یزد تمام تلاش خود را انجام داده تا در صورت نیاز آمادگی ورود به میدان را داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به وقوع زلزله در بندرعباس و مناطق جنوبی کشور گفت: و بوشهر به بندرعباس کمک کردند اما استان یزد هم کمک کردند. تمام تلاش خود را برای کمک به ورود به میدان در صورت لزوم انجام داد.

هزاری زاده افزود: جمعیت هلال احمر استان یزد تاکنون سه دستگاه خودروی سنگین، دو کامیون خوسوس و بنز و 340 دستگاه چادر برای کمک به مناطق زلزله زده اعزام کرده و در صورت نیاز به کمک هوایی، آن جمعیت آماده هماهنگی هستند. سازمان امداد و نجات نیز باید تیم امداد هوایی را به منطقه اعزام کند.

وی با اشاره به آمادگی 5 تیم تخصصی آواربرداری در استان یزد گفت: با توجه به اینکه هلال احمر استان یزد مجهز به پهپاد جستجو و نجات و تیم تخصصی آن – سگ های تجسس و نجات – و تیم بهداشت اورژانس است. ، در صورت نیاز این تیم تخصصی نیز آماده اعزام به مناطق زلزله زده می باشد.

هزاری زاده با بیان اینکه تمامی ستاد و نیروهای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی آماده باش هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به نوع حادثه و اینکه خود استان هرمزگان مسئولیت مدیریت بحران منطقه را بر عهده داشت، هیچ اطلاعیه ای مبنی بر اعزام نیرو داده نشده بود، اما به محض اینکه با اعلام نیاز، استان یزد آمادگی کامل برای خدمت رسانی و کمک به مردم منطقه را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اذعان داشت: یکی از آسیب های وارده در زلزله و بلایای طبیعی آسیب های روانی است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر با وجود همه سختی ها و موانع در تمام لحظات در حوادث و مشکلات مختلف پیشتاز کمک رسانی به مردم بوده است و کارکنان این جمعیت توانسته اند جان افراد زیادی را نجات دهند. شهروندان از طریق فداکاری.»

وی با اعلام اینکه ماهانه به طور میانگین بیش از 420 نیروی امدادی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای فعال هستند، گفت: تجهیزات امداد و نجات سیل در شهرستان های استان توزیع می شود و تمامی پایگاه های امداد و نجات جاده ای مجهز به کیت های امداد و نجات هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 13 پایگاه دائمی و موقت در جاده ها، تیم واکنش سریع، اکیپ امداد و نجات کوهستان و یک تیم حضور دارند و شعب هلال احمر استان آماده امدادرسانی به مردم هستند.

حرازی زاده گفت: تمامی شهرستان ها و تیم های امداد و نجات آماده هستند و در صورت نیاز بسته به حادثه و نوع تیم امدادی تجهیزات لازم را دارند.

وی گفت: در بحث آمادگی شهرها، شهرهای خاص هر شهر مشخص می شود و در صورت بروز حادثه، شهرهای خاص آن شهر در حالت آماده باش قرار گرفته و در صورت نیاز به محل حادثه اعزام می شوند. همچنین طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده شهرهای با ریسک بالا شناسایی و تجهیزات جانبی بر حسب نوع خطرات و حوادث بین این شهرها توزیع شده است.

حرازی زاده گفت: 67 خانه هلال در استان یزد راه اندازی شده است و این هلال ها می توانند در حوادث و بلایا نقش موثری داشته باشند. یکی از طرح های جدید هلال احمر ایجاد خانه های هلال و تجهیز این هلال ها است. و آموزش مردم در روستاها و مناطق فقیرنشین روستاها.

وی خاطرنشان کرد: در طرح خانه های هلال به دنبال ارتقای سطح آگاهی مردم در خصوص نحوه برخورد با حوادث و آموزش های امدادی هستیم که در نهایت نقش این نهاد را در راستای مسئولیت خود در کاهش بلایای طبیعی و جاده ای ایفا می کند.

این مسئول گفت: خانه های هلال داوطلبانه است و تمامی خدمات مردم از قبیل آموزش، امداد و نجات در بلایا و بحران ها و کمک های معیشتی از طریق این خانه ها به شهروندان نیازمند ارائه می شود.

وی گفت: در سال 1378 تعداد 247 دوره آموزشی در خانه های هلال استان برگزار شد که تعداد شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی 2831 نفر بود (تعداد دوره های آموزشی عمومی 100 دوره – تعداد دوره های آمادگی خطر 126 دوره سایر دوره ها 21 دوره ) بوده اند.

این مقام مسئول گفت: ارائه خدمات بهتر در قالب جذب کمک های مردمی و داوطلبانه یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی خانه های نیمه ماهانه است و مرکزی مناسب و جامع برای ارائه خدمات بهتر و در دسترس به مردم است. مناطق شهری و روستایی. مناطق. “

حرازی زاده افزود: با توجه به اهداف و برنامه ریزی های صورت گرفته در گام اول این خانه ها با همکاری و جفای مردم و حمایت مسئولان و دست اندرکاران در مناطق فقیرنشین استان راه اندازی شد تا در صورت بروز حادثه. ، تیم ها می توانند به سایت برسند. زمان کمتری.”

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: در صورت بروز حادثه، هموطنان برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز با شماره تلفن 112 (تماس با هلال احمر) تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید