توزیع بسته های غذایی 72 ساعته در مناطق زلزله زده // استقرار بیش از 600 چادر برای اسکان زلزله زدگان

ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784409

سخنگوی جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت مناطق زلزله زده جنوب کشور را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن قوسیان مقدم درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده جنوب کشور گفت: دقایقی پس از وقوع زمین لرزه اولین گروه از امدادگران استان هرمزگان عملیات خود را آغاز کردند و تیم های ارزیاب به مناطق بیشتری اعزام شدند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر همچنان آماده است، گفت: در مجموع بیش از 600 چادر برای اسکان اضطراری در استان هرمزگان برپا شده است که از این تعداد حدود 400 چادر در بندرعباس و بیش از 220 چادر برپا شده است. در مناطق روستایی راه اندازی شده است. هموطنانی که امشب از خانه های خود خارج شده اند در این چادرها باقی مانده اند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور امدادگران در مناطق زلزله زده، گفت: امدادگران علاوه بر امدادرسانی، پروتکل های بهداشتی عروق کرونر را رصد و همکاری می کنند.

قوسیان مقدم افزود: بسته های غذایی 72 ساعته در مناطق زلزله زده توزیع شده و انبارهای امدادی در استان های کرمان و فارس نیز برای استفاده از امکانات آنها آماده شده است. خوشبختانه وضعیت انبارهای امداد استان هرمزگان در شرایطی قرار گرفت که با پیگیری هایی که در ماه های اخیر از سوی جمعیت هلال احمر انجام شده، آماده پاسخگویی به نیاز امدادرسانی در این حادثه بود. با این حال، محموله هایی نیز از استان های خاصی ارسال می شد.

وی در خصوص بالگردهای هلال احمر افزود: دو فروند بالگرد هلال احمر در منطقه مستقر هستند و انشالله با طلوع آفتاب و روشنایی هوایی، رصد هوایی مناطق زلزله زده انجام می شود.

سخنگوی جمعیت هلال احمر همچنین از ساکنان مناطق زلزله زده خواست از استقرار در کنار کوه ها و بازدید از ساختمان های آسیب دیده خودداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید