اسکان اضطراری 160 خانواده زلزله زده کوهرنگ / بازسازی مناطق زلزله زده در کوهرنگ هفته آینده آغاز می شود

زمان: 13:45
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776836

مدیرعامل ارشد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ؛

خسرو کیانی گفت: در زلزله کوهرنگ تاکنون 160 خانواده که به دلیل خسارت نتوانستند در خانه های خود زندگی کنند ، اسکان اضطراری دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خسرو کیانی ، مدیرعامل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در مصاحبه با جهانبین نیوز ؛ وی گفت: در زلزله کوهرنگ تا کنون 160 خانواده که به دلیل خسارت نتوانستند در مسکن خود زندگی کنند ، اسکان اضطراری دریافت کرده اند.

وی افزود: پیش بینی می شود تعداد خانواده های نیازمند اسکان اضطراری به 200 خانواده برسد.

مدیرعامل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه روستاهای دره هندو ، کاچو ، دره شیخ عالی ، چلگرد و اخیراً صمصامی فوری ترین محل اقامت را داشتند ، گفت: دو تیم واکنش سریع هنوز در منطقه حضور دارند و موارد در حال بررسی است. تحت نظر قرار گرفت.. “

کیانی از ادامه کار پشتیبانی در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: اولویت اول ما تعیین تکلیف شهرک های اضطراری با توجه به شرایط اقلیمی ، فصلی و بارانی است و استفاده از مصالح محلی به دلیل صعب العبور بودن پیگرد قانونی دارد. منطقه و حفظ بافت و معماری روستایی منطقه.

وی افزود: انتظار می رود دستورالعمل بازسازی تا پایان هفته تهیه شود و هفته آینده بحث بازسازی وارد مرحله اجرا می شود.

مدیرعامل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارزیابی خسارت در منطقه ، ادامه داد: هفته گذشته خلاصه هایی در این زمینه تهیه و برای تأمین اعتبار به تهران ارسال شد که انتظار می رفت امروز یا چهارشنبه در جلسه اعتبار کابینه انجام شود.

کیانی یادآور شد: خانواده های تخلیه شده یک بسته مشخص از جمعیت هلال احمر ، علاوه بر چادرها ، شامل تجهیزات گرمایشی و تجهیزات جانبی دریافت می کنند ، اما علاوه بر این ، یک بسته کمک که شامل گرمایش ، غذا و پوشاک است به خانواده های آسیب دیده ارائه می شود.

وی افزود: پس از وقوع زلزله ، جلسه هماهنگی بین نیروهای پشتیبانی برگزار شد ، علاوه بر این ، نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه سپاه ، گروه های مردم نهاد ، خدمات اجتماعی و کمیته پشتیبانی به همراه نیروهای پشتیبانی در حال فعالیت هستند. و ما از هر فرصتی برای کمک به منطقه استفاده می کنیم. “

مدیرعامل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری حداقل زمان مورد نیاز برای بازسازی خانه های آسیب دیده را شش ماه عنوان کرد و گفت: تا آن زمان اسکان اضطراری به محل اسکان موقت تبدیل می شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید