بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان به زودی آغاز می شود


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880556

وزیر کشور در خصوص امدادرسانی به ساکنان زلزله زده هرمزگان گفت: آواربرداری بلافاصله در مناطق زلزله زده آغاز شده، عملیات اسکان اضطراری و موقت نیز انجام شده و به زودی عملیات بازسازی آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان گفت: این نمایشگاه زیر نظر سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور که زیرمجموعه است برگزار شد. شرکت وزارت کشور ما به دنبال توسعه این شرکت ها هستیم تا بتوانیم از ظرفیت این شرکت ها در عرصه عمل بیشتر استفاده کنیم.

احمد واحدی ادامه داد: به همه فرمانداران ابلاغ کرده ایم که از ظرفیت شرکت های دانش بنیان حداکثر استفاده را ببرند و در بین آنها مسابقات برگزار و به پیشروان این حوزه جوایزی اهدا شود تا حرکت های مطلوب در حوزه هوشمندسازی انجام شود. مشاهده گردید

وزیر کشور گفت: شهر هوشمند دارای ابعاد متعدد و متنوعی است که می‌تواند در حوزه خودروهای هوشمند فعال باشد و شرکت‌هایی که می‌توانند سرمایه‌های موقت جدیدی در حوزه خودرو ایجاد کنند، می‌توانیم از آنها به عنوان یک واحد مهم نیز استفاده کنیم. البته این مسیر باید برای توسعه برنامه ریزی شود که می تواند زمینه ساز ورود این شرکت ها به مبحث خودروهای هوشمند شود.

وحیدی درباره زلزله اخیر در استان هرمزگان گفت: این زمین لرزه بسیار شدید بوده و در بندر خمر رخ داده است. خوشبختانه تلفات این زلزله کم بود.

وی افزود: الحمدلله همه عوامل در محل حضور داشتند و اقدامات خوبی انجام شد و بلافاصله آواربرداری آغاز شد، عملیات اسکان اضطراری و موقت نیز انجام شد و به زودی بازسازی آغاز می شود.

وزیر کشور پس از بازدید دو ساعته از نمایشگاه شهر هوشمند گفت: کارهای ارزشمند و متنوعی در زمینه شهرها و روستاهای شرکت کننده در این نمایشگاه انجام شده است. محصولات خوب روستایی در این نمایشگاه ارائه می شود و باید توسعه یابد تا بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

وحیدی گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند در این زمینه ها نقش آفرینی کنند و کشور را هوشمندانه توسعه دهند.

وزیر کشور درباره آخرین اقدامات در بندر زلزله زده خمر گفت: کار طبق برنامه در حال انجام است و لانه ها برای اسکان مردم در حال انتقال است و در مرحله بعد عملیات بازیابی انجام می شود.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید