نرخ مالیات بر خانه های لوکس و خودروهای لوکس تعیین شد

ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801874

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 نرخ مالیات خانه ها و خودروهای لوکس را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحیم زارع در نشست خبری امروز خود آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 1401 را تشریح کرد.

وی گفت: بر اساس مصوبه 1401 کمیسیون تلفیق، ارزش کل انواع خودرو و وانت دو کابین با شماره انضباطی شخصی برای مالکان تعیین شده است که شامل افراد حقیقی می شود. خانواده و فرزندان زیر 18 سال.”

زارع ادامه داد: خودرو تا یک میلیارد تن مشمول مالیات نمی شود. مالیات خودرو تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون تن نسبت به مازاد یک میلیارد تنی شامل یک درصد مالیات و تا سقف 3 میلیارد تن نسبت به مازاد بر یک میلیارد و 500 میلیون تن شامل 2 درصد است. مالیات. تا مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون تومان مازاد 3 میلیارد تومان شامل 3 درصد مالیات و 4 میلیارد و 500 میلیون تومان با احتساب 4 درصد مالیات است.

وی درباره مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت گفت: واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تا سقف 10 میلیارد تن از مالیات معاف هستند. برای 10 تا 15 میلیارد تن مازاد باید یک در هزار و برای مازاد 15 میلیارد تن تا 25 میلیارد تن مالیات دو در هزار بدهند.

زارع گفت: از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت نسبت به مازاد 25 میلیارد تن به 40 میلیارد تن سه در هزار و نسبت به 40 میلیارد تن به 60 میلیارد تن 4 در هزار و نسبت به مازاد 60 میلیارد تن و بیشتر، 5 در هزار مالیات اخذ خواهد شد.

وی گفت: بدهی های بانکی و مالیاتی مربوط به پروژه های برق آبی و مطالبات پیمانکاران و مشاوران این پروژه از مطالبات وزارت نیرو و نیرو از دولت با توجه به مابه التفاوت قیمت تکلیفی و بهای تمام شده برق، به صورت جمعی – هزینه تمام شده تا سقف 10 می باشد. میلیارد تن تسویه شود و پاک خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: تامین مالی شبکه ریلی و احداث راه آهن مورد نیاز اعم از قطارهای عادی، برقی، سریع السیر و قطار شهری و همچنین پروژه های نیمه تمام کامل در راه آهن به دولت اجازه داده می شود. و راهسازی «اولویت مناطق فقیرنشین و روستایی و بهسازی نقاط حادثه خیز جاده ای، واردات خودروهای ارزی غیر صادراتی (خودی یا غیر) تحت نظارت بانک مرکزی از بخش خصوصی اعم از طبیعی یا قانونی در سال 1401، 50000 دستگاه خودرو و 10000 دستگاه سنگین معدنی و راهسازی با نرخ مصوب هیئت وزیران.

زارع ادامه داد: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق توسعه اشتغال زندانیان با همکاری بخش عمومی غیردولتی، سود حاصل از سرمایه گذاری بخش عمومی غیردولتی در توسعه زندان ها برای اشتغالزایی مالیات زندانیان در دوران حبس صفر است.» همچنین مقرر شد یک تریلیون تن اوراق مالی اسلامی برای تجهیزات جمعیت هلال احمر صادر شود که سقف 88 هزار میلیارد تنی بودجه کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق مصوب کرده است که شهرداری های بالای 500 هزار نفر موظفند برای هر پست پروانه ساختمانی اعم از مسکونی، صنعتی و تجاری دو درصد عوارض شهرداری را از متقاضیان پروانه اخذ و در اختیار پلیس آگاهی قرار دهند. هزینه درآمدهای عمومی.دادن. کلیه رده های بسیج، پایگاه های مقاومت و سالن های ورزشی و کمکی، پاسگاه ها و کلانتری ها و موزه های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف شدند.

زارع افزود: تمامی واحدهای آموزشی (مدارس دولتی)، وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه آب، فاضلاب، برق و گاز در سطح مدل مصرف معاف شدند. همچنین نرخ عوارض 4 درصدی کالاهای اساسی مانند دارو، تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی و مواد اولیه کشاورزی و دامی که در بودجه سال 1401 4 درصد بود، به دلیل منبع نرخ ما به یک درصد کاهش یافت. از وجوه سرمایه گذاری شده 23000 تن می باشد.

وی ادامه داد: شرکت های آب منطقه ای خوزستان و شرکت های آب و برق خوزستان موظف شدند از منابع داخلی خود و بخشی از وام های متعادل کننده و تغذیه مصنوعی در قالب وجوه مدیریت شده برای تامین هزینه های خرید و نصب کنتور فله استفاده کنند. چاه های هوشمند شرکت ها اقدام کنند. اصل و مبلغ تسهیلات پرداختی بدون بهره و اقساط می باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 تاکید کرد: این مصوبات تلفیق کمیسیون است و باید ابتدا به صورت عمومی تصویب شود و سپس در صورت تصویب در هیات امنا اعمال شود.

زارع در پاسخ به سوالی مبنی بر خبر نشست مشترک رئیس مجلس و معاون اول رئیس جمهور درباره ارز ترجیحی گفت: هیچ جلسه ای بین رئیس مجلس و دولت برگزار نشده است. قرار است کمیسیونی بین مجلس و دولت برای تعیین نرخ ارز ترجیحی تشکیل شود و موضوع حذف ارز ترجیحی بررسی شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید