شروع اخذ مالیات از خودروها و خانه های لوکس/ رئیس سازمان مالیاتی: از کل درآمد شهروندان نیز مالیات می گیریم

شروع اخذ مالیات از خودروها و خانه های لوکس/ رئیس سازمان مالیاتی: از کل درآمد شهروندان نیز مالیات می گیریم

روز جدید : افرادی که برای مقاصد تجاری اقدام به خرید و فروش ساختمان، طلا، ارز یا خودرو می کنند با توجه به افزایش ارزش از زمان خرید مشمول مالیات مابه التفاوت این مدت می شوند.

رئیس سازمان اعلام کرد: مالیات بر درآمد کل هر فرد یکی دیگر از ظرفیت های جدید است که در دست اقدام است.

به گفته داوید منظور، بر اساس فعالیت جدید این سازمان، کل درآمد فرد و شخص مودی ملاک پرداخت مالیات خواهد بود.

این مقام ارشد سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: افرادی که اقدام به خرید و فروش ساختمان، طلا، ارز یا خودرو برای مقاصد تجاری می کنند، با توجه به افزایش ارزش از خرید تا فروش دارایی، مشمول مابه التفاوت این مدت می شوند.

در همان زمان خودروسازان برای اولین بار مالیات یک درصدی نقل و انتقال خودرو را معرفی کردند.

به گفته محمد مسیحی، معاون سازمان امور مالیاتی، مالیات در اولین جابجایی خریداران از خودروسازان داخلی یا واردکنندگان یا واردکنندگان خودرو اخذ می شود. این پروژه برای اولین بار توسط شرکت سایپا اجرا شد.

وی افزود: بر اساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، اولین انتقال خودرو از کارخانه ها یا تولیدکنندگان قطعات پیش ساخته داخلی (نصاب) یا واردکننده (نمایندگی رسمی شرکت های خارجی) به خریداران مشمول مالیات نقل و انتقال است.

یکی دیگر از مقامات مالیاتی از آغاز مالیات خانه های لوکس در چند روز آینده خبر داد.

محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات مالیاتی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از نیروی انتظامی خودروهای لوکس، مالیات سازمان مالیاتی را تعیین کردیم. طبق آمار این خودروها مالیات تقریباً 5600 میلیارد تن است.

وی افزود: در مورد خانه های مجلل نیز بر اساس اطلاعاتی که در اختیار DD است اقداماتی در حال انجام است و پیش بینی ما این است که طی 2 تا 3 روز آینده از طریق درگاه سازمان امور مالیاتی اطلاع رسانی شود. به گفته این مقام مسئول، تاکنون اطلاعات 550 هزار خودرو مشمول مالیات به پلیس راهور رسیده است.
توپ های خالی از خانه های خالی
برزگری درباره سازوکار شناسایی خانه های خالی می گوید: هرکسی می تواند یک آدرس را در یک شهر به عنوان سکونت اصلی و دیگری را در شهر دیگر به عنوان سکونت دوم وارد کند و اگر فردی در شهری 2 واحد مسکونی به عنوان سرپرست خانوار داشته باشد، می تواند آدرسی را در شهر دیگری به عنوان سکونتگاه وارد کند. گنجانده شده است. حتی اگر از هر دو استفاده کنید، مشمول مالیات خواهید شد.

وی تاکید کرد: در صورتی که وزارت راه و شهرسازی اطلاعات را تا 31 دی ماه به سازمان امور مالیاتی ارائه کند، حداکثر تا 6 ماه می توانیم مالیات خانه های خالی را مطالبه کنیم. در نتیجه وزارت راه باید اطلاعات را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد تا این سازمان تا پایان دی ماه در اختیار مودیان قرار دهد.

برزگری تاکید کرد: در حال حاضر سازمان مالیاتی سامانه های خود را برای شروع مالیات از خانه های خالی آماده کرده است و به محض اینکه اطلاعات وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی برسد، اقدام به اخذ مالیات می کنیم.

این مقام مالیاتی گفت: در حال حاضر اطلاعات 12 هزار واحد خالی نهایی شده است که از این تعداد 2500 واحد بیش از 120 روز خالی است و مابقی کمتر از این خالی است که در حال حاضر مشمول مالیات بر اساس قانون نیست. .

وی افزود: خانه هایی که هنوز در مهلت قانونی 120 روزه منقضی نشده اند تا پایان سال مشمول مالیات می شوند که در این صورت تیرماه سال آینده مشمول مالیات می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید