اخبار جدید در مورد مالیات خانه های خالی و خودروهای لوکس

اخبار جدید در مورد مالیات خانه های خالی و خودروهای لوکس

روز جدید: رئیس سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه برای 500 هزار مودیان گواهی خانه خالی صادر شده است، گفت: تا روز گذشته 150 میلیارد تومان مالیات خودروهای لوکس پرداخت شد.

داود منظور در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، با اشاره به تلاش سازمان مالیاتی برای کاهش نارضایتی در بحث مالیاتی، گفت: تلاش اصلی سازمان حرکت به سمتی است. مودیان، بر این اساس سازمان به دنبال ایجاد خبرگزاری ویژه بحث مالیات و پوشش کار ادارات اصلی در امور مالیاتی است.

وی در خصوص سایر اقدامات سازمان در زمینه فرهنگ مالیاتی گفت: موارد مربوط به قانون گذاری، بخشنامه ها و دستورالعمل ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

منظور با اشاره به ستاد پاسخگویی تحول آفرین در هفته دولت گفت: در این هفته مدیران کل سازمان دو ساعت اول کار را به مشتریان اختصاص می دهند و میز خدمت در ادارات کل مستقر شده است.

وی افزود: جزئیات اقدامات یکساله سازمان مالیاتی در بحث های مختلف از جمله توسعه خدمات الکترونیک، مبارزه با فرار مالیاتی و … در بروشور جداگانه ای تهیه و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. .

منظور با بیان اینکه پس از پایان سال مالی و وصول اظهارنامه، تشریفات آغاز می شود، گفت: اظهارنامه اشخاص حقوقی به تازگی دریافت شده است. در این میان یکی از موضوعات مهم توجه به قوانین بالادستی مانند قانون کمک به مسکن است.» بر اساس قانون مصوب سال 95، اگر بانک ها دارایی مازاد و سهام مازاد داشته باشند، مشمول جرایم مالیاتی می شود.

وی با بیان اینکه نظام مالیاتی به عنوان پلیس اقتصادی عمل می کند، گفت: بر این اساس سازمان مالیاتی به طور کامل به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص مالیات خانه های خالی، خودروهای لوکس و… گفت: چند سالی بود که این موارد در بودجه سنواتی لحاظ می شد اما درآمدی دریافت نمی شد، اولین قدم در جمع آوری شناسایی و شناسایی است. برای مودیان صادر می شود.

وی افزود: ذی نفعان از طریق پیامک و نامه کتبی از این موضوع مطلع شده اند اما ابلاغ همان برگه تشخیصی است که در سامانه قرار داده شده است. از حدود 500000 مالیات دهنده مرتبط با خانه های خالی، 100000 نفر به مالیات خانه های خالی اعتراض کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید