توضیح خاندوزی درباره جریمه عدم پرداخت مالیات مودیان از خانه های خالی و لوکس

توضیح خاندوزی درباره جریمه عدم پرداخت مالیات مودیان از خانه های خالی و لوکس

روز جدید: وزیر اقتصاد گفت: در این دولت اطلاعات شرکت های دولتی، موسسات عمومی و اطلاعات مالیاتی شفاف می شود. .

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در برنامه «بدون توقف» درباره عملکرد سامانه جامع املاک و اسکان گفت: این سامانه از سال های قبل وجود داشته اما این نقش پررنگ در حوزه اقتصاد ایفا می کند. و سیاست های مالی محصول تلاش و فشاری بود که در زمانی که من در مجلس بودم وارد شد، در واقع قانون مالیات بر خانه های خالی وجود داشت و ما اجازه ندادیم که کسری بودجه را جبران کند در حالی که دولت پول کمی داشت، اما این برای جلوگیری از خرید و فروش املاک، ایجاد درآمد و مجبور کردن مردم به خرید خانه بود که در بهار و تابستان امسال اتفاق افتاد و وضعیت در این منطقه واقعاً بد است.

وی با اشاره به اینکه مشکل این است که چرا دولت و دولت از سال های گذشته به این موضوع توجه نکرده اند، گفت: نظارت بر این موضوع برای این است که بدانیم چند خانه در ایران و چند نفر مستاجر هستند، زیرا اگر وجود داشته باشد. چنین اطلاعاتی وجود ندارد، دولت نمی تواند نظر صحیح و جامعی را اجرا کند، بنابراین گفتیم که سیستم املاک و مسکن قلب این ماجرا است و حتی اگر مالیات کمتری بگیریم به صرفه است.

سخنگوی اقتصادی دولت ضعف اجرای طرح مالیاتی خانه های خالی را ناشی از عدم اطلاع رسانی دانست و یادآور شد: حتی در سال گذشته که دوستان در وزارت راه و شهرسازی تکمیل کردند، هجمه شدیدی به نظام وارد شد. اطلاعات. متاسفانه در کشور ما یک فرهنگ وجود دارد. مشخص است که بسیاری از خرید و فروش ها در فضای رسمی انجام نمی شود و نیاز به فشار و سخت گیری دارد و تا زمانی که این سیستم به خوبی کار نکند، اجرای این طرح ناقص خواهد بود، زمانی که اطلاعات کامل نباشد، نه می توانیم نگهداری کنیم و نه کنترل می کنیم. .

خاندوزی در ادامه تصریح کرد: طبق آماری که تا تیرماه داشتیم برای 530 هزار واحد مسکونی برگه مالیات صادر کردیم که 60 تا 70 هزار نفر اعتراض کردند و برخی پرداخت کردند و اکثریت نه اعتراض کردند و نه پرداخت کردند که باید بدانند که این مالیات را چندین برابر افزایش می دهد و در فروش دچار مشکل می شوند، تا کنون ابزار انطباق خاصی وجود ندارد. همچنین یکی از اهداف دولت این است که بتوانیم طرح کلی مالیات بر درآمد را اجرا کنیم، لایحه اصلاح قانون مالیات را آماده کرده ایم، اما راهکارهای پیچیده ای برای اجرای این نوع مالیات وجود دارد، بنابراین برای ما در اولویت نیست. درحال حاضر.

وی در ادامه به موضوع وام های بدون وثیقه اشاره کرد و گفت: ماجرای این وام بدون وثیقه بخشی از یک طرح بزرگتر است که اگر مردم عاقل باشند نیازی به جستجوی ضامن نیست، حداقل مستمری بگیران و کارمندانی که از بانک حقوق می گیرند. آنها باید بتوانند به راحتی تسهیلات دریافت کنند، مرحله دوم این است که همه حقوق بگیران نیز می توانند این وام را دریافت کنند. در حال حاضر نزدیک به 600 هزار نفر وام بدون وثیقه زیر 100 میلیون تومان دریافت کرده اند.

وزیر اقتصاد در ادامه تصریح کرد: در مواردی که تخلفی در این راستا صورت گرفت که بازرسی ما در وزارت اقتصاد به اطلاع وزارت اقتصاد رسید بدون تسامح بود و رئیس شعبه برکنار شد. در حال مذاکره با بانک ها در این مورد هستیم.

هندوزی درباره رویکرد دولت جدید به شفافیت در حوزه اقتصادی گفت: البته در مسیر شفاف سازی مقاومت های زیادی وجود داشت و هنوز هم وجود دارد که در مورد بانک های بیش از حد اهرمی نیز چنین بود. برای اولین بار در تاریخ بانکداری کشور، مردم به راحتی می توانند به اسامی معترضان بانکی دسترسی داشته باشند. ببینید، این شفافیت اولاً به این شرکت ها کمک می کند که به دلیل ترس از شهرت، اعتبار و موقعیت زودتر بدهی خود را پرداخت کنند، ثانیاً سیستم بانکی انضباط پیدا می کند.

وی در پایان یادآور شد: این شفافیت در مورد بدهکاران کلان بانک ها و شرکت های دولتی نیز وجود دارد که تا سال گذشته در حاشیه بودند و هیچکس نمی دانست. اساساً ما اموال مردم و دولت را به دست کسی دادیم که بدترین کار را انجام داد، او آن را مدیریت کرد و در نهایت هزاران ضرر به او وارد کرد، بنابراین برای اولین بار در این دولت، اطلاعات همه دولت ها شرکت های تحت مالکیت، اطلاعات مالیاتی و اطلاعات شرکت های خارج از دولت و نهادهای عمومی شفاف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید