خودروهای وارداتی باید با نرخ های عادی از مالیات معاف شوند/نیاز به جلوگیری از افزایش تعرفه برای خودروهای زیر 10 هزار دلار


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884859

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: ممکن است در راستای رفاه حال مردم، خودروهای وارداتی با نرخ متعارف از مالیات معاف شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز، اظهار کرد: قیمت گذاری خودروهای وارداتی توسط دولت انجام می شود اما نحوه تعیین عوارض برای این خودروها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگر دولت بخواهد برای خودروهای وارداتی تعرفه مناسبی تعیین کند باید با تعرفه موجود خودروهای زیر 10 هزار دلار وارد کند و برای خودروهای بالای 10 هزار دلار تعرفه پلکانی در نظر بگیرد.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: این ظرفیت وجود دارد، واردات خودرو برای افرادی که قصد استفاده از خودروهای مذکور را دارند باید با تعرفه فعلی انجام شود و برای افرادی که می خواهند از خودروهای باکیفیت استفاده کنند، تعرفه بالاتری در نظر گرفته شود. .

وی گفت: در مجموع خودرویی که برای عموم مردم قابل استفاده باشد باید با همان تعرفه موجود وارد کشور شود و از افزایش تعرفه جلوگیری شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای رعایت رفاه مردم می توان برای خودروهای وارداتی که دارای نرخ متعارف هستند معافیت مالیاتی در نظر گرفت و برای مابقی خودروها نیز مالیات به صورت مرحله ای در نظر گرفته شد. یک برد برد برای همه اقشار جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: در حال حاضر منتظر نظر بانک مرکزی در خصوص تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو هستیم و در صورت رفع این نگرانی، واردات خودرو انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید