تغییرات در نرخ مالیات و مالیات بر ارزش افزوده بر تنباکو و فرآورده های نفتی

تغییرات در نرخ مالیات و مالیات بر ارزش افزوده بر تنباکو و فرآورده های نفتی

روز جدید معاون درآمدهای مالیاتی سازمان در امور مالیاتی از تغییر نرخ مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی فرآورده های دخانی و فرآورده های نفتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده دائمی خبر داد و گفت: اضافه می شود.

بنابر اعلام سازمان مالیاتی محمدتقی پاکدامن، بر اساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده که از 13 دی ماه سال گذشته اجرایی شد، نرخ مالیات و مالیات بر ارزش افزوده محصولات دخانی و فرآورده های نفتی تغییر کرده است. مودیان برای بیان صحیح میزان مالیات و عوارض خرید و فروش کالاهای مندرج در اظهارنامه زمستان سال 1400 باید نسبت به تکمیل اظهارنامه طبق مقررات مربوط اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه محاسبات سیستماتیک نشان داده شده در سامانه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بر اساس نرخ های قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده است، تصریح کرد: برای معرفی صحیح میزان مالیات بر فروش کالاهای مندرج در اظهارنامه؛ صرف نظر از نرخ و میزان مالیات و عوارض فروش درج شده در سامانه اظهارنامه، میزان صحیح این ارقام الزامی است (با محاسبه دستی کل مبلغ مالیات بر ارزش افزوده و عوارض مربوط به دوره 1 تا 4 ژانویه و دوره از 4 دی تا پایان سال 1400) در محل مربوط در اظهارنامه درج شود.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماده. و تنباکو واجب است; فقط برای دوره از 1 ژانویه تا 12 ژانویه سال گذشته اظهارنامه جداگانه ای تحت هنر ارائه دهید. 73 قانون مذکور و پرداخت مالیات مربوطه.

دیدگاهتان را بنویسید