قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده به نفع مشتری است/ قیمت طلا با کاهش ارزش دلار کاهش می یابد

ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799130

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان با بیان اینکه قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا را شامل نمی شود و تنها شامل اجرت المثل و سود می شود، گفت: میزان مالیات بر ارزش افزوده برای طلافروشان متفاوت نیست، بلکه به نفع مشتری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید گازانفریون در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده گفت: این قانون از 22 دی ماه سال جاری اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده در این قانون شامل اصل طلا نمی شود و تنها شامل اجرت المثل و سود می شود، خاطرنشان کرد: میزان مالیات بر ارزش افزوده برای فروشنده طلا تفاوتی ندارد بلکه به نفع مشتری است.

گازانفریون افزود: پیش از این 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا توسط خریدار از فروشنده دریافت و به اداره مالیات پرداخت می شد. این مبلغ در قانون جدید کاهش یافته و در واقع مانند مشتری است که به جای 9 درصد، یک درصد مالیات می پردازد.

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان گفت: امیدواریم کاهش مالیات بر ارزش افزوده موجب رونق بازار طلا شود. وی گفت: این قانون به نفع مشتری است و احتمالاً بازار را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا مشتری طبق این قانون برای خرید طلا پول کمتری می پردازد.

وی در خصوص نوسانات قیمت طلا گفت: قیمت طلا بستگی به نرخ دلار و قیمت جهانی اونس دارد و اگر دولت بتواند نرخ دلار را پایین بیاورد، قیمت طلا کاهش می یابد. “

گازانفریون با بیان اینکه هم اکنون نرخ دلار به 28 هزار و ریز و قیمت هر گرم طلا به حدود یک میلیون و 200 هزار تن رسیده است، گفت: زمانی که نرخ دلار 30 هزار تن بود، قیمت طلا. نیز به یک میلیون رسید و 300 هزار تن افزایش یافت.

وی افزود: قیمت طلا به نرخ دلار و قیمت اونس جهانی طلا بستگی دارد و اگر بتوانیم صادرات را افزایش دهیم و ارز زیادی داشته باشیم، نرخ دلار و در نتیجه قیمت طلا کاهش می یابد. “

رئیس اتحادیه طلافروشان زنجان گفت: با کاهش قیمت دلار و اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، قیمت طلا هم اکنون در حال کاهش است.

وی افزود: در صورت توافق و عرضه ارزهای بلوکه شده ایران به کشورهای خارجی، اقتصاد کشور تقویت می شود و قیمت طلا کاهش می یابد.

به گزارش موج رسا; میزان مالیات بر ارزش افزوده طلا از روز دوشنبه (14 دی) تغییر کرده و دیگر شامل طلای اصلی نمی شود، بلکه فقط اجاره بها و مالیات بر سود فروشنده محاسبه می شود. این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که بر اساس آن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده خرید طلا صرفاً برای سود و اجاره طلا تقسیم می شود و طلای اصلی از این مالیات معاف است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید