مالیات بر ارزش افزوده واردات شیر ​​خشک و دارو کاهش می یابد


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907532

مدیرکل گمرک واردات ایران از ابلاغ مصوبه کاهش مالیات بر ارزش افزوده به گمرک خبر داد و گفت: از 12 آبان نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات مواد اولیه دارو، غذای کودک تعیین می شود. و تجهیزات و لوازم پزشکی و توانبخشی به یک و دو درصد کاهش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گمرک ایران، مدیرکل واردات گمرک ایران گفت: با توجه به تغییر نرخ ارز، محاسبه حقوق ورودی از ۴۲۰۰ تومان به نرخ ETS منجر به افزایش قیمت تمام شده دارو و مواد اولیه شده است. ، در نتیجه غرامت، عوارض و نرخ مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی کاهش می یابد. بر این اساس مصوبه ای به گمرک ابلاغ شده است که نرخ مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه دارو، غذای کودک، قطعات ساختمانی، قطعات یدکی تجهیزات و ملزومات پزشکی و توانبخشی یک درصد برای دارو و تجهیزات پزشکی و لوازمی که مشابه تولید داخلی است و شیرخشک نوزاد دو درصد تعیین شده است.

وکیلی افزود: اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت لیستی در خصوص کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا به گمرک ارسال نمی کند. با توجه به اینکه گمرک و وزارت بهداشت در سیستم کلی پرونده گمرکی به صورت سیستمی با یکدیگر در ارتباط هستند، در هر صورت گمرکات اجرایی از اداره مربوطه استعلام سیستمی و در صورت تایید کاهش ارزش خواهند داشت. به اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اخذ خواهد شد.

مدیرکل گمرکات واردات ایران تصریح کرد: بر اساس مصوبه ابلاغی به گمرک، این نرخ برای کالاهایی که پس از 12 آبان ماه امسال ترخیص یا اظهار شده باشند قابل اعمال است و این مصوبه برای کالاهایی که قبل از ترخیص کالا از گمرک ترخیص شده اند، اعمال نمی شود. آن تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید