هشدار کمبود شیر خشک در ماه های آینده/ قیمت مواد اولیه تولید شیر خشک ۷ برابر شد

هشدار کمبود شیر خشک در ماه های آینده/ قیمت مواد اولیه تولید شیر خشک ۷ برابر شد

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: ذخایر شیرخام در شرکت های تولیدکننده کم است و اگر شرکت ها بخواهند ماده اولیه را با قیمت جدید که قیمت آن 7 برابر شده است عرضه کنند. دچار مشکل مالی خواهد شد

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با بیان اینکه پس از تغییر نرخ تبدیل شیرخشک، قیمت این مواد اولیه 7 برابر شد، گفت: قیمت این مواد اولیه افزایش یافت. وی نسبت به کمبود شیر خشک در ماه های آینده هشدار داد.

به گزارش تسنیم، هانی تدرزاده درباره آخرین وضعیت تولید شیر خشک در کشور اظهار داشت: سه هفته پیش نرخ ارز مواد اولیه شیر خشک به یکباره از 4200 تومان به 28500 تومان تغییر کرد اما این مشکل از قبل شیرخشک بود. تولیدکنندگان مطلع نشدند.

وی افزود: ذخایر مواد اولیه در شرکت های تولیدی کم است و اگر شرکت ها بخواهند ماده اولیه را با قیمت جدید که قیمت آن 7 برابر شده است عرضه کنند، دچار مشکل مالی خواهند شد.

تدرزاده ادامه داد: تغییر نرخ ارز مواد اولیه شیرخشک فشار نقدینگی زیادی را به شرکت های تولید کننده شیرخشک نوزاد وارد می کند. از سوی دیگر هفته گذشته بانک مرکزی اعلام کرد به ازای هر محموله ای که وارد گمرک می شود و ترخیص می شود، شرکت های شیرخشک تنها دو ماه فرصت دارند تا مابه التفاوت 28500 تومان و 4200 تومان را پرداخت کنند که این نیز فشار مالی است. برای تولیدکنندگان بسیار زیاد است زیرا از زمان ترخیص مواد اولیه از گمرک تا رسیدن به کارخانه و آزمایش، تولید و توزیع حدود 7 تا 8 ماه طول می کشد و پول از داروخانه ها جمع آوری می شود و شرکت های تولید کننده نمی توانند تهیه کنند. نقدینگی لازم ظرف دو ماه

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان شیر نوزاد گفت: مشکل دیگر قیمت گذاری از سوی سازمان غذا و دارو است که بدون دریافت اسناد جدید از ما مستقیما اقدام به قیمت گذاری شیر خشک کرده و به شیرخشک قیمتی می دهند که مصلحت نیست. تولیدکنندگان و ادامه تولید با این روند امکان پذیر است. در صورت تداوم این مشکل و رفع نشدن موارد ذکر شده هشدار می دهیم در ماه های آینده مجددا با مشکل کمبود شیر خشک در کشور مواجه خواهیم شد.