تولید مواد اولیه نسوز جایگزین مواد اولیه وارداتی در بالاترین واحد فناورانه کرمان / تولید ماسه کرومیت ریخته گری برای اولین بار در ایران


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821778

عباس رمضانی گفت: شرکت کزار با درک درست نیازهای داخلی، با ایده تولید ماسه کرومیت ریخته گری جایگزین شن و ماسه وارداتی آفریقای جنوبی و رفع مشکل صنایع بزرگی مانند تراکتورسازی، ایران خودرو، سایپا و غیره می شود. .، توانست به یکی از بهترین شرکت های فناور در استان کرمان تبدیل شود.» در سال 1398.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس رمضانی مدیرعامل شرکت نسوز آذرماهان کرمان (کزار) در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان گفت: این واحد فناور در سال 1396 به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی این شرکت فرآوری مواد معدنی بومی و تولید مواد اولیه مورد نیاز صنایع نسوز، ریخته گری و فولاد است.

ایجاد محصولات جدید با روش های نوآورانه تنها از زباله های معدنی

رمضانی اذعان داشت: ارائه روش های نوین و نوین در زمینه فرآوری مواد اولیه، استفاده از مواد اولیه غیر سنتی و منابع ویژه ضایعات معدنی و صنعتی از توانمندی های انحصاری این شرکت است.

وی به دیگر اهداف این شرکت اشاره کرد و گفت: تولید فرآورده های نسوز از مواد اولیه این شرکت و همچنین تولید فرآورده های نسوز ویژه برای رفع مشکل صنایع استراتژیک کشور در ماموریت خدماتی این شرکت قرار دارد.

رمضانی تاکید کرد: شرکت “کازار” دارای نوآوری های مختلفی از جمله فرآوری سرپانتین به روش ابداعی، تولید کرومیت بالای 50 به روش فرآوری ابتکاری، تولید جنگل مصنوعی (الیوین)، تولید مولایت مصنوعی از منابع غیر متعارف است.

مدیرعامل شرکت کزار اذعان داشت: امیدواریم با تکیه بر این نوآوری ها به تدریج تمامی این گونه مواد اولیه و مصرفی وارداتی در صنایع نسوز، ریخته گری و فولاد را با مواد اولیه تولید داخل جایگزین کنیم.

ایران از پتانسیل معدنی خود استفاده نکرده است

وی به تولید مواد اولیه نسوز جایگزین مواد اولیه وارداتی اشاره کرد و گفت: ماسه کرومیت، ماسه ملاقه، نازل برای ماسه سخت، توده کرومیت، ماسه آلومینوسیلیکات تولید و جایگزین نمونه های وارداتی شد.

رمضانی گفت: با وجود اینکه پتانسیل های معدنی زیادی در زمینه مواد اولیه صنایع نسوز و در نتیجه صنایع فولاد، ریخته گری و هیدروکربن وجود دارد، ایران سال هاست که واردکننده اصلی این مواد اولیه بوده است.

وی افزود: شرکت کزار با درک درست این نیاز با ایده تولید ماسه ریخته گری کرومیت جایگزین شن و ماسه وارداتی از آفریقای جنوبی و رفع مشکل صنایع بزرگی مانند تراکتورسازی، ایران خودرو، سایپا و … شد. ، توانست به یکی از بهترین شرکت های فناور در استان کرمان تبدیل شود.«سال 1398 باشد.

رمضانی تاکید کرد: در سال 1399 علاوه بر محصول مذکور، به جای ماسه های وارداتی آلمانی و کره ای، موفق به تولید شن و ماسه کانال ملاقه و ماسه با نازل تندیش شدیم.

تولید توده های کرومیت خالص، جایگزین نمونه آلمانی به شکل طلا

مدیرعامل شرکت کزار تاکید کرد: در حال حاضر 100 تن سفارش شرکت ذوب آهن اصفهان و همچنین تولید شن و ماسه آلومینوسیلیکات با برند کازاریت به عنوان جایگزین ماسه سرفالیت برای صنایع ریخته گری دقیق داریم که بعد از ایمریس رتبه دوم را دارد. یکی دیگر از دستاوردهای ما در جهان است.

رمضانی آخرین دستاورد این واحد فناور را تولید توده های کرومیت خالص دانست و گفت: صنعت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید