اجرای پروژه ماشین ریخته گری بیلت در شرکت فولاد سفیدشت


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891718

با حمایت شرکت فولاد مبارکه و ایمیدرو آغاز شد.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان از آغاز اجرای پروژه عظیم ماشین ریخته گری بیلت در شرکت فولاد سفیدشت با سرمایه گذاری و حمایت شرکت فولاد مبارکه و ایمیدرو خبر داد و گفت: پس از اجرای کامل این پروژه بسته به شرایط بازار. و نیازها، ظرفیت و توان تولید همزمان تکثال و بلنک در شرکت فولاد سفیدشت تامین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به هزینه 24 میلیون یورویی و 2 هزار میلیارد ریالی این پروژه که با مشارکت گروه فولاد مبارکه و ایمیدرو متعهد شده است، افزود: مدت زمان اجرای این پروژه تا پایان سال است. پیش بینی می شود 30 ماهه باشد که از طریق فاینانس و با همکاری کنسرسیوم شرکت پیمانکاری خارجی و فولاد تکنیک صورت می گیرد.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه ظرفیت این خط تولید را 800 هزار تن بلوک، بشقاب و بیلت در گریدهای مختلف اعلام کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح، توانایی تولید محصولات بلند در گروه فولاد مبارکه و انجام عملیات اجرایی تولید مدار کامل تری ارائه خواهد شد.

در همین زمینه محمود ارباب زاده مدیرعامل شرکت فولاد سفیدشت چهارمحال و بختیاری پس از تشکیل جلسه هماهنگی برای اجرای پروژه ماشین ریخته گری بیلت در این شرکت اظهار داشت: به منظور افزایش بهره وری تجهیزات و با توجه به این موضوع، از آنجایی که بازارهای داخلی و حتی خارجی گاه بیلت و گاه محصولات نیازمند بستر تولید می کنند، تصمیم بر این شد که فرصت و قابلیت تولید محصولات بلند و تخت در شرکت فولاد سفیدشت فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح که منجر به تنوع سبد محصولات این شرکت می شود، وضعیت اجرای عملیات ساختمانی و سازه ای طرح و شرایط تولید تجهیزات خط تولید و تولید را تشریح کرد. بیان کرد: خوشبختانه با هماهنگی عملیات بر روی تولید تجهیزات خارجی این پروژه در شرکت پیمانکار آغاز شد و به پیشرفت 6 درصدی رسید و عملیات مربوط به اجرای سالن پروژه نیز و طبق برنامه زمان بندی آغاز شد. با سرمایه گذاری فولاد مبارکه و با قراردادهای منعقد شده بین شرکت ملی فولاد ایران، پیمانکاران پروژه و این شرکت، قرار است ظرف مدت 30 ماه وارد فاز بهره برداری شود.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد سفیدشت، این شرکت پس از فولاد خوزستان دومین شرکتی در کشور خواهد بود که ظرفیت و توانایی تولید همزمان بیلت و ورق را دارد.

وی افزود: علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر و ارتقای جایگاه گروه فولاد مبارکه و گروه فولاد سفیدشت در بازارهای داخلی و بین المللی، ایجاد اشتغال پایدار نیز از دیگر مزایای اجرای این طرح است، به طوری که پس از بهره برداری، 120 نفر به بهره برداری خواهند رسید. به طور مستقیم مشغول به کار شوند و صدها نفر نیز به طور غیر مستقیم مشغول به کار شوند.

ارباب زاده افزود: تکمیل زنجیره فولاد در شرکت فولاد سفیدشت، توسعه 200 واحد کوچک فولادی و فلزی را در استان چهارمحال و بختیاری تضمین می کند.

وی در خصوص تامین آب مورد نیاز پروژه بیلت خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز دستگاه بیلت ریخته نیز همانند آب واحد احیا این شرکت از پساب تصفیه شده شهر بروجن تامین می شود.

مدیرعامل فولاد سفیدشت چهارمحال و بختیاری در پایان سخنان خود افزود: شرکت فولاد سفیدشت به عنوان یکی از هفت پروژه بزرگ تولید فولاد کشور در حال حاضر ماهانه 85 هزار تن آهن اسفنجی و اضافه شدن تکثال و بیلت تولید می کند. خطوط تولید باعث می شود زنجیره تولید این شرکت در بخش احیای مستقیم آن را کاملتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید