پروژه های توسعه فولاد با برکت، ملی و اعتبار شرکت و صنعت فولاد در کشور است

ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1923026

مدیرعامل فولاد مبارکه بر اجرای هرچه سریعتر پروژه های عمرانی تاکید کرد.

جلسه دی ماه کمیته مدیریت شرکت فولاد مبارکه با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران این شرکت برگزار شد. محمد یاسر طیب نیا در این جلسه پس از استماع گزارش ارائه مناطق این شرکت گفت: باید با چشم انداز آینده به مشکلات و چالش های شرکت نگاه کرد. در زمینه بهره برداری و خرید، همچنان باید علاوه بر مدیریت بهینه منابع، کیفیت را یکی از اهداف سخت گیرانه شرکت بدانیم و همواره شرایط سخت تری را در نظر بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه دی ماه کمیته مدیریت شرکت فولاد مبارکه با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران این شرکت برگزار شد. محمد یاسر طیب نیا در این جلسه پس از استماع گزارش ارائه مناطق این شرکت گفت: باید با چشم انداز آینده به مشکلات و چالش های شرکت نگاه کرد. در زمینه بهره برداری و خرید، همچنان باید علاوه بر مدیریت بهینه منابع، کیفیت را یکی از اهداف سخت گیرانه شرکت بدانیم و همواره شرایط سخت تری را در نظر بگیریم.

وی با توجه به اهمیت عملکرد هر یک از مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف این سازمان گفت: ویژگی‌های شاخصی در شخصیت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی وجود داشت که باعث شد از او با نام نیک یاد کنند که آرزوی آن است. از هر انسانی . .

وی در همین زمینه می فرماید: وقتی انسان به درجه ایمان و عمل می رسد، در مواجهه با امور دیگر، به این فکر نمی کند که آیا وظیفه ای وظیفه ذاتی و تشکیلاتی اوست یا خیر؟ در عوض، او به این فکر می کند که چگونه در موقعیت ها بهترین کار را که می تواند انجام دهد. بنابراین هر یک از ما که در فولاد مبارکه مسئولیت پذیرفته ایم باید با حضور همه جانبه در میدان عمل، مسئولیت مورد نظر را انجام دهیم.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، در اجرای پروژه های عمرانی این شرکت، ابتدا باید بهترین شرکت ها را برای انجام کارها و اجرای پروژه ها انتخاب کنیم. اما در برخی موارد که برخی از پیمانکاران در حد مطلوب عمل نمی کنند، حضور همه جانبه کارفرما در میدان و حمایت بیشتر از آن، می تواند علاوه بر توانمندسازی نیروهای ضعیف، امکان تحقق اهداف شرکت را نیز فراهم کند.

وی ادامه داد: احساس مسئولیت جمعی بیشتر راهکاری است که باید در سی سالگی فولاد مبارکه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. مدیران باید این رویکرد را به تمامی سطوح شرکت ارتقا دهند تا در سراسر سازمان جریان یابد و همه کارکنان با این رویکرد و نگرش برای رسیدن به اهداف شرکت تلاش کنند.

طبنیا تصریح کرد: امروز شرایط کشور از نظر نقدینگی و بسیاری موارد دیگر بسیار خاص تر از گذشته شده است. بنابراین باید در تمامی زمینه ها اعم از کنترل موجودی، هزینه ها، مدیریت هزینه و بهره وری تولید به گونه ای عمل کنیم که احساس مسئولیت در تمامی سطوح سازمانی با جدیت بیشتری احساس شود و کارایی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت ایمنی کارکنان و تجهیزات گفت: در همه زمینه ها به ویژه ایمنی کارکنان و نیروی انسانی باید از بهترین های دنیا الگوبرداری کنیم و دقیق و دقیق عمل کنیم تا حتی شاهد یک امنیت نباشیم. حادثه مرتبط در شرکت

وی با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت محصولات این شرکت، تصریح کرد: مدیریت کنترل کیفیت شرکت باید با هماهنگی و همکاری حوزه های تولید، راهکارهایی را برای دستیابی به شاخص های کیفی بالاتر بررسی کند. زیرا فولاد مبارکه همچنان به راه خود برای تولید محصولات با کیفیت و ارزش افزوده بالاتر ادامه می دهد.

طیب نیا در خصوص کنترل موجودی این شرکت و برخی اقلام غیر منطبق موجود، خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که برخی از دارایی های سازمان به صورت دائمی در انبارها ذخیره و متوقف شده باشد که باید در قالب یک جابجایی همه جانبه در تمامی قسمت ها بررسی شود. سازمان و با راه حل مناسب برای آنها، آنها را از طریق شرکت به روش های مختلف بچرخانید.

وی با توجه به اهمیت تامین مواد اولیه مورد نیاز این شرکت خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه های تولیدی شرکت و شرایط موجود در کشور، واحدهای تولید، خرید و پشتیبانی باید هماهنگ عمل کنند تا شرکت با بیشترین – کم چالش ها مواجه شود.

طیب نیا در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: پس از تولید محصول مورد نیاز مشتریان در شرکت یکی از مهمترین فعالیت ها حمل و نقل محصول است که باید با برنامه ریزی دقیق در حمل و نقل ریلی و جاده ای انجام شود. تا محصول تولید شده به موقع به دست مصرف کننده برسد تا به مشتری مورد نظر برسد و در نتیجه از ورود التهاب به بازار جلوگیری شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اجرای به موقع طرح های توسعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به نقش و جایگاه فولاد مبارکه و تاثیری که این شرکت بر سایر صنایع بالادستی و پایین دستی دارد، پیشرفت پروژه های تعریف شده در فولاد مبارکه به صورت آنلاین انجام شد. مشاهده شده توسط سرپرستان و کارکنان ارشد؛ به عبارت دیگر برخی پروژه های توسعه فولاد مایه خیر و برکت برای ملت و آبروی صنعت فولاد کشور است. بنابراین باید نظارت دقیق تری بر اجرای کمی و کیفی آنها توسط دستگاه نظارت صورت گیرد.

وی در پایان سخنان خود بر اهمیت آموزش و ارتقای فرهنگ سازمانی کارکنان، بهبود و زیباسازی محیط کار، احترام هر چه بیشتر به اعتماد و کارکنان پیمانکاران و افزایش مدیریت نظم و انضباط در کلیه ادارات تاکید کرد. از این شرکت گفت: اگرچه این شرکت شاهد اجرای پروژه هایی برای زیباسازی محیط کار کارکنان بود که قابل لمس است. اما باید به یاد داشته باشیم که مشکلات ذکر شده پایان ناپذیر است و برای رسیدن به شرایط بهتر باید به پیشرفت ادامه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید