ظلم های زیادی با صنعت زعفران کشور صورت گرفته است/ صنعت زعفران کشور درگیر باندهای مافیایی است.


ساعت: 16:27
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894186

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در شورای اسلامی شهر گفت: متأسفانه ظلم های زیادی در حق صنعت زعفران کشور و زعفران کاران توسط باند خاصی که سابقه ای در زمینه زعفران نداشته و دارند، صورت گرفته است. سالها با ترفندهای مختلف این میدان را با زعفران تصاحب کرده و به مافیا تبدیل کرده است در این زمینه قطعا استانداری مشهد و مراجع نظارتی باید وارد این موضوع شده و نظارت لازم را انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در شورای اسلامی گفت: متاسفانه در بسیاری از جاها شاهد دور زدن قانون با بهانه های مختلف هستیم. مثلاً در ایام انتخابات گاهی پیش آمده است که افراد اتحادیه ای را که با یک اتحادیه بوده با ترفندهای مختلف به اتحادیه دیگر منتقل می کنند تا دوباره کاندید شوند و عضو هیئت مدیره اتحادیه مورد نظر شوند و این تخلفات قانونی است. و شاهد دور زدن قانون زیاد بودیم.

وی افزود: متأسفانه ظلم های زیادی در حق صنعت زعفران و زعفران کاران کشور توسط یک باند خاص صورت گرفته که سابقه ای در زمینه زعفران نداشته و سال هاست با ترفندهای مختلف عرصه زعفران را در اختیار گرفته و به مافیایی تبدیل شده است. در این زمینه و شنیده ام که این انتخابات هم باید در جایی برگزار شود که متعلق به طیف خاصی باشد و دستگاه های نظارتی و حاکمیتی مشهد به این موضوع ورود کنند و نظارت لازم را انجام دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حالی که معتقدیم تنها راه بهبود وضعیت تولیدکنندگان زعفران و زعفران در کشور این است که جوانان به میدان بیایند و اجازه ندهند این باند مافیایی که سال هاست با ترفندها و لابی گری های مختلف مدیریت کرده است. در این منطقه بماند، اما دیگر نمی تواند این موقعیت را به عنوان مال خودش حفظ کند.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان بر تخلف آتی انتخابات اتحادیه زعفران کاران مشهد که 13 شهریور برگزار می شود نظارت کرد و اعضایی که در آن حضور دارند. اعضا برای دو دوره متوالی بودند و دوباره تایید شدند آیا واجد شرایط هستند؟ وی تصریح کرد: این موضوع را به صورت قانونی در مجلس رصد و پیگیری می کنیم و کتباً از گروه اصناف، اتاق ایران، استانداری و استانداری مشهد می خواهیم نسبت به این موضوع حساس بوده و نظارت کافی داشته باشند.

زنگنه به مدیران شهری هشدار داد: متأسفانه در برخی مواقع دیده می شود که به انحاء مختلف در انتخابات اصناف دخالت می کنند و یا نفوذی خلاف قانون دارند.

باید نظارت بیشتری بر انتخابات صنفی صورت گیرد

وی ادامه داد: موارد مستندی به دست ما رسیده است که توسط مراجع ذیربط پیگیری خواهد شد و مدیران و مدیران کشوری به هیچ وجه حق دخالت یا همراهی با اعضای فعلی اتحادیه ها و اتاق اصناف را ندارند، به ویژه در زمانی که آنها انتخابات نداشته باشید زیرا شبهه دخالت و نفوذ در انتخابات وجود دارد و البته همه این موارد را پیگیری خواهیم کرد و در صورت مشاهده تخلف از طریق کمیسیون اصل 90 و مراجع ذیربط پیگیری خواهیم کرد.

زنگنه تاکید کرد: در خصوص انتخابات صنفی زعفران‌کاران مشهد که 22 شهریور ماه برگزار می‌شود، قطعاً با استاندار مشهد، استانداری و اداره کل صمت استان صحبت خواهیم کرد تا این موضوع بررسی شود و در صورت وجود، در صورت وجود تخلف از قانون در این مورد، ما مسئول خواهیم بود

دیدگاهتان را بنویسید