زمان ذوب در کوره ریخته گری پیوسته فولاد مبارکه به 1215 دقیقه افزایش یافت


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1913243

کامران مرادی مدیر ریخته گری پیوسته تندیش را با ۱۲۱۵ دقیقه به بالاترین رکورد مادام العمر اعلام کرد و اظهار داشت: مهمترین دستاورد این رکورد کاهش هزینه است که می تواند منجر به کاهش قیمت یک دال شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سوابق به خود می بالند و حامل پیام های بسیاری از جمله تلاش فراوان کارکنان، افزایش بهره وری تجهیزات و نیروی انسانی، صرفه جویی اقتصادی و استفاده بهینه از منابع انرژی و سودآوری بیشتر هستند و این بار در فولاد مبارکه همه این دستاوردها به دست آمد. با ثبت رکورد بیشترین امید به زندگی تندیش در متن حاضر متوجه می شویم که چگونه این دستاوردهای ارزشمند از سخنان کارکنان این حوزه محقق شده است.

کامران مرادی، مدیر بازیگران پیوسته

یکی از عوامل موثر در افزایش ظرفیت ریخته گری پیوسته، تعداد مذاب های ریخته شده با یک تندیش است که قوام دستگاه ریخته گری را افزایش می دهد. عوامل موثر در افزایش زمان ذوب تندیش از یک سو به جرم نسوز و قطعات ویژه تعبیه شده در آن و از سوی دیگر به عملکرد صحیح و کنترل و دقت در فرآیند ریخته گری بستگی دارد.

در مورد تندیش های 60 تنی مورد استفاده در ماشین های ریخته گری 2 و 5، طبق دستورالعمل موجود، زمان ذوب تندیش ها حداکثر 750 دقیقه تعیین شده است. همکاران ریخته گری و نسوز طی یک فرآیند تدریجی و با نظارت و کنترل مستمر قبل از شروع ذوب و در حین تولید به زمان های بالاتر از استاندارد تعیین شده رسیدند که آخرین رکورد در 22 آبان ماه با زمان 1215 دقیقه یعنی بیشتر از 20:00 بازیگری پیوسته به دست آمد.

مهم ترین دستاورد این رکورد کاهش هزینه ها و هزینه هاست که می تواند منجر به کاهش قیمت رکوردها شود. کسب این رکورد ارزشمند را به تمامی همکاران شاغل در کارخانه فولادسازی و ریخته گری مستمر و نسوز تبریک می گویم. امیدواریم در آینده شاهد کسب رکوردهای ارزشمندتری باشیم.

محمدرضا صافی کارشناس تولید بازیگری

افزایش زمان ذوب هر تاندیل در ریخته گری علاوه بر افزایش تولید و کاهش زمان توقف بین اجراها باعث صرفه جویی در مصرف قطعات ویژه و مواد نسوز نیز می شود.

یوسف شرافت، تعمیرکار نسوز

رکورد به دست آمده 1215 دقیقه ریخته گری مداوم تندیش روی 2 دستگاه ریخته گری است در حالی که آخرین رکورد در این زمینه 1160 دقیقه است.

کروش شفیعی کارشناس دفتر فنی نسوز

زمان استاندارد ذوب دستگاه ریخته گری 2 قطعه با این گروه فولادی 750 دقیقه می باشد که با تلاش تیم های کارشناسی واحدهای مربوطه افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید