مالیات بر واردات و ارزش افزوده مهم ترین موضوع در تولید/بومی سازی محصولات آنلاین دزدگیر و دزدگیر خودرو قم است.


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888776

مدیرعامل شرکت دانش بنیان در گفتگو با قم فردا اظهار داشت:

مدیرعامل دانش بانیان رشته فن آوران ویدا رایان ده با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه حمایتی صورت نگرفته است، گفت: واردات این گونه کالاها، مالیات بر ارزش افزوده و بیمه از مهمترین مشکلات بر سر راه تولید محصولات این شرکت است. ما حاضریم با شرکت خودروسازی به عنوان طرف قرارداد همکاری کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود صفایی مدیر عامل بنیاد دانش توسعه داده های ویدا رایان در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه تولید سیستم های امنیتی ضد سرقت فعالیت دارد، گفت: محصولات این شرکت ردیاب، دزدگیر، دزدگیر خودرو، استارت بدون کلید و مکان یابی است.
وی ادامه داد: عده ای به صورت مستقیم در این شرکت و حدود 55 نفر به صورت غیرمستقیم با شرکت کار می کنند.
مدیرعامل شرکت دانش بانیان شرکت آوران ویدا رایان ده با اشاره به تولید انبوه این محصول گفت: تاکنون هیچ حمایتی از تولید انبوه این محصول نشده است و البته در صورت حمایت از این شرکت در این زمینه به آدرس حداقل 50 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.
وی افزود: تفاوت محصول دزدگیر رایان با دزدگیر تصویری فضای باز در این است که دزدگیرهای تصویری در فضای باز حداکثر برد 500 متر دارند اما دزدگیر رایان محدودیت برد ندارد حتی اگر ماشین در شهر دیگری است، به صاحب ماشین پیام اخطار داده می شود و مالک می تواند. این ریموت موقعیت فعلی خودرو را کنترل می کند و همچنین می تواند درب خودرو را باز و بسته کرده و خودرو را خاموش کند.
صفایی با اشاره به قیمت این محصول گفت: قیمت این محصول در بازار در حال حاضر 2850 هزار تومان است در حالی که قیمت دزدگیر تصویری خارجی در بازار بین 5 تا 8 میلیون است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون حمایت خاصی از این شرکت صورت نگرفته است، گفت: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد بحث تامین اجتماعی است که تخفیف برای شرکت ها بر اساس از دانش.” .
و افزود: یکی از مشکلات تولید و عرضه این محصول مالیات بر ارزش افزوده است. از سال گذشته مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی برای محصولات دانش بنیان اعمال شد که حاشیه سود فروشنده را کاهش داد و قیمت خرید را افزایش داد.
صفایی تاکید کرد: یکی از لطف های دولت برای شرکت های دانش بنیان این است که دولت حداقل واردات این گونه محصولات را متوقف کند.
وی گفت: در محصولات خارجی مشابه این محصول، اطلاعات به سرورهای خارجی ارسال می شود که ممکن است در آینده مشکل امنیتی ایجاد کند.
مدیرعامل این شرکت دانش بانیان با اشاره به اینکه ظرفیت تولید 2000 دستگاه در روز را داریم گفت: این ظرفیت را داریم که با شرکت های خودروساز قرارداد ببندیم و این محصول را تولید انبوه کنیم.
وی گفت: خدمات پس از فروش و پشتیبانی این محصول از ساعت 9 الی 22 به صورت تلفنی و به صورت آنلاین در دسترس است.
صفایی در پایان تصریح کرد: در گام های بعدی در نظر داریم این محصول را به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان و عمان صادر کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید