افزایش پول ملی در گرو بومی سازی انقلاب چهارم صنعتی است/ تحقق ارزش افزوده 11 برابری با تربیت 500 هزار دانش آموز فرهیخته


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844209

علی حیرالدین گفت: هدف ما ایجاد ارتباط و شبکه سازی بین مربیان و فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی و کسب و کارهای پیشرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکعلی هیر الدین معاون فناوری وزارت علوم در مراسم امضای تفاهم نامه پروژه نخلستان که در کرج انجام شد، گفت: در حال حاضر در سال 1380 در سال 1380 در سال 1390 به پایان رسید.

خیرالدین افزود: آماده سازی سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای آماده سازی مهارت ها برای مشاغل آینده بر اساس فناوری های نوین، انقلاب صنعتی و دانش روز مهم خواهد بود. مطالعات انجام شده و برنامه عملیاتی اجرا شده است.»

وی گفت: وزارت علوم با فعالیت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری به افتخارات ویژه ای دست یافته است و تفاهم نامه نخلستان برای تربیت دانش آموختگان کشور منعقد می شود.

معاون فناوری وزارت علوم گفت: جوانان دانشگاهی مهمترین ثروت کشور هستند و با تفاهم نامه حلقه توانمندسازی آنها تکمیل می شود زیرا دانش آموختگان با مهارت های مورد نیاز بازار کار آشنا می شوند. “

وی گفت: یک میلیون فارغ التحصیل با وجود توان علمی بالا وارد بازار کار نشده اند. در نتیجه پروژه Grove با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای و پارک علم و فناوری به 500000 نفر آموزش فناوری های جدید را انجام می دهد.

هیرودین با اشاره به اینکه طرح 1234 گروو شامل استاندارد شایستگی دانش بنیان است، افزود: توسعه مهارت های کارآفرینی در فارغ التحصیلان آموزش عالی پیگیری می شود زیرا در انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم.

وی ادامه داد: اگر ارزش پول ملی در حال افزایش است و قرار است توسعه حاصل شود، باید انقلاب چهارم صنعتی را بومی سازی کنیم. ایجاد 11 برابر ارزش افزوده فعالیت ها به فن آوری ها و فناوری های جدید مهارت محور بستگی دارد.

خیرالدین خاطرنشان کرد: در پروژه گروو، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بازاریابی دیجیتال، بلاک چین، فناوری های مالی و حسابداری، روبات های خودکار، کلان داده و سایر فناوری های جدید مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه عنصر مهارت باید وارد اکوسیستم فناوری های نوین و فعالیت های مبتنی بر دانش کشور شود، گفت: هدف ما ایجاد ارتباط و شبکه سازی بین مربیان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و کسب و کارهای پیشرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید