انتظار اصلاح قیمت در بازار خودرو از طریق واردات غیرمنطقی است/ درآمد دولت از فروش خودرو در بورس صرف بومی سازی فناوری تولید این محصول می شود.

ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921864

جعفر قدری گفت: این انتظار که بازار خودرو با واردات خودرو تنظیم و اصلاح شود، نابجا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، درباره عملکرد وزارت حراست در حوزه خودرو، گفت: اقدامات انجام شده برای معرفی خودرو به بورس قابل قبول و مطلوب است و باید همچنان خودرو در بورس عرضه شود.

وی افزود: زمانی که خودروهای وارداتی یا ساخت داخل در بورس عرضه می شود، برای ثبت نام کننده و افراد مختلف رانتی ایجاد نمی شود.

به گفته قدری، مابه التفاوت قیمت تمام شده خودرو با قیمت تعیین شده در بورس توسط دولت دریافت و به عنوان کمک به شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه تولید قطعات خودرو و بومی سازی فناوری تولید پرداخت می شود.

یکی از اعضای کمیته برنامه، بودجه و برآورد شورای اسلامی شهر گفت: افزایش ظرفیت تولید خودرو امری ارزشمند است هرچند هنوز از تمام ظرفیت های تولیدی کارخانه های خودروسازی استفاده نمی شود.

قادری با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت تولید خودروهای داخلی، خاطرنشان کرد: این انتظار که با واردات خودرو بازار تنظیم و اصلاح شود، درست نیست، زیرا اگرچه واردات بیشتر باعث کاهش قیمت خودرو در بازار داخلی می شود، اما به معنای مصرف بیشتر است. در نتیجه افزایش نرخ ارز و خودرو را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: وزارت دفاع باید تمام تلاش خود را معطوف افزایش ظرفیت تولید خودروهای داخلی کند زیرا زمانی که تولید داخلی افزایش پیدا کند باعث افزایش نرخ ارز نمی شود و در عین حال بر تعادل و کاهش قیمت تمام شده خودروهای تولیدی و شرایط واردات تاثیر می گذارد. خودروهای با کیفیت برای متقاضیان این خودروها ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید