مجلس در واردات خودرو دخالتی ندارد/ تصمیم گیری نهایی در مورد واردات خودرو بر عهده دولت است


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823132

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا;

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص واردات خودرو گفت: تصمیم نهایی در این زمینه باید توسط دولت گرفته شود و مجلس مانعی برای تصمیم گیری دولت برای واردات خودرو نیست.

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص واردات خودرو گفت: ضمن بررسی لایحه بودجه سال 1401، پیشنهاد واردات 100 هزار خودرو را مطرح کردم، اما این موضوع مطرح نشد و خلاف قوانین بالادستی و مطابق با سیاست ها اعلام شد. حفاظت از صنعت محلی

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 واردات 70 هزار خودرو را تصویب کرد، اما شورا بر خلاف قوانین فوق به نحو مقتضی این مصوبه را تصویب کرد.

یکی از نمایندگان مجلس گفت: ما معتقدیم حتی اگر موضوع واردات خودرو از بودجه حذف شود، خود دولت می تواند در این زمینه تصمیم گیری کند و مجلس مانعی برای تصمیم گیری دولت برای واردات خودرو نیست. . و کمیسیون بودجه

وی گفت: واردات برای تنظیم بازار و داشتن مدل های بهتر از خودروهای هیبریدی و کم مصرف در کشور نیاز است و ضرر چندانی به تولید داخلی نمی زند و حتی تولید داخل را مجبور می کند که در نهایت تحولی جدی، اساسی و اساسی به همراه دارد. تغییر اساسی در سبک طراحی خودرو در ایران.

محبی نجم آبادی توضیح داد: یکی از سه معضل اصلی کشور ما خودرو است. سوال ما این است که جز ایران کدام کشور مشکل خودرو دارد؟ اگر نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت بر این است که واردات خودرو با قوانین بالادستی مغایرت دارد، باید حرف آنها را بشنویم و دلایل و مستندات آنها را بگیریم. البته دلایلی دارند از جمله بحث ارز، اما موضوع خودرو باید حل شود.

وی در پایان تاکید کرد: مجلس قطعا پیگیری می کند و بحث واردات خودرو را رها نمی کنیم. این خواسته مردم است و پرونده خودرو و مشکلات آن باید در این مجلس حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید