واردات خودرو مورد تقاضای مردم بود. مجوز دولتی برای واردات 100 هزار خودرو


ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813973

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه واردات 70 هزار دستگاه خودرو به مجلس در سال آینده است، گفت: مجلس مطالبه عمومی را به رسمیت شناخت و به دولت اجازه داد در مجموع 100 هزار خودرو وارد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزت الله اکبری تالارپشتی درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر واردات 70 هزار خودرو در سال 1401 گفت: خط تولید خودرو از یک شرکت واردکننده.

وی در خصوص ایرادات جلسه به طرح ساماندهی خودرو در مجلس گفت: در جلسه با کمیته زیرساخت با یکی از همکاران جلسه داشتیم. از به روز نبودن کارشناسان این کمیسیون گلایه دارم: «تفکر عده ای خاص برای واردات خودروهای لوکس است که ما آن را تایید نمی کنیم.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن با انتقاد از اختلاف نظر نمایندگان دولت با رئیس جمهور در جلسه مجمع گفت:. به گفته رئیس جمهور، موانع اداری و قانونی که مجلس در تصویب طرح واردات برداشته است باید برطرف شود و موانع اجرایی نیز توسط دولت برطرف شود.

وی افزود: ایراد مجمع به این طرح، تعارض آن با اقتصاد مقاومتی است که ما با آن موافق نیستیم زیرا اراده مردم برای ما مهم است تا خودرو به کالای لوکس تبدیل نشود.

اکبری با اشاره به نارضایتی رهبر معظم انقلاب از وضعیت صنعت خودرو گفت: ما کمیسیون تخصصی هستیم، ساعت ها کار کرده ایم و جهت گیری ما این است که دست دولت را برای حل مشکلات سرلشکر باز بگذاریم. در دیدار مقام معظم رهبری با استادان حضرت آقا فرمودند مردم از وضعیت ماشین راضی نیستند و ما هم راضی نیستیم، نمی شود هیئت عالی نظارت به هیئت امنا حکم شرعی بدهد.

وی در خصوص تامین ارز برای اجرای طرح واردات خودرو گفت: تمام سازوکار اجرایی تامین ارز لازم به دولت سپرده شده است.

رئیس کمیته صنعت و معدن درباره انحصار بازار خودرو و تفاوت چند ساله واردات خودرو گفت: بخش خصوصی باید میدان داشته باشد. ما در بخش خصوصی محصولات خوبی داریم که نمی توانند با محصولات دولتی رقابت کنند. بخش خصوصی نیز که برای رفع نیازهای مردم ساخته می شود باید وارد میدان شود.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید