مخالف مجوز صادرات دارو هستیم/ تصمیم دولت برای مجوز واردات ظروف یخچالی


ساعت: 16:47
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901966

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از آمادگی سازمان توسعه تجارت برای دریافت لیست داروهای دارای محدودیت داخلی از سازمان غذا و دارو خبر داد و با تاکید بر اینکه مخالف صدور مجوز صادرات همه داروها هستیم، افزود: داشتن در فهرست کمبود، می‌توانیم به سایر داروهای تولید شده در کشور کمک کنیم تا صادرات داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در جلسه کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران از آمادگی سازمان توسعه تجارت برای دریافت لیست داروهای محدود شده در کشور از سازمان غذا و دارو خبر داد. داروها و با تاکید بر اینکه مخالف مجوز صادرات همه داروها هستیم، افزود: با داشتن لیست کمبودها می توانیم اجازه صادرات سایر داروهای داخلی را بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در تجارت خارجی در حوزه سلامت، کشورهای جنوب شرق آسیا، برخی از کشورهای آسیایی و کشورهای آفریقایی در فهرست بازارهای اولویت دار سازمان توسعه تجارت قرار دارند، افزود: روسیه جزو بازارهای هدف قرار گرفته است. زیرا این کشور بازار قابل پیش بینی دارد و می دانیم این بازار در 10 سال آینده چه رویکردهایی خواهد داشت.

پیمانپاک همچنین به انتخاب نمایشگاه های خارجی و حضور شرکت های ایرانی در این رویدادها اشاره کرد و در این راستا یادآور شد: برای سال 2023 چهار نمایشگاه اولویت دار چین برای اعزام شرکت های ایرانی به این رویداد انتخاب شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران همچنین از امضای قرارداد همکاری ۷۰۰ میلیون دلاری بین قطعه‌سازان ایرانی و روسی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو روسیه ۲۰۲۲ خبر داد.

وی همچنین در این دیدار به روش هایی برای تسهیل حواله بین تجار و بازرگانان ایرانی با همتایان خارجی خود اشاره کرد و در این خصوص گفت: در حال حاضر شبکه حواله برای شرکت ها و تجار ایرانی در عمان ایجاد شده و از طریق این شبکه پول پرداخت می شود. درهم به صادرکنندگان ایرانی در امارات بدهد.

به گفته وی، ایجاد چنین شبکه مالی برای تجار و صادرکنندگان ایرانی در کشورهای دیگر از جمله قطر، روسیه، ازبکستان و اروپای شرقی در حال اجراست.

پیمانپاک در عین حال تلاش برای اتصال پلتفرم های ایرانی فعال در زمینه فروش کالا و خدمات با پلتفرم های مشابه در برخی کشورهای هدف را از برنامه های سازمان توسعه تجارت برشمرد و توسعه مراکز تجاری ایران در سایر کشورها را برشمرد. به عنوان یکی از اقدامات جدی این سازمان و در این راستا اعلام کرد که در حال حاضر 8 مرکز تجاری ایران در کشورهای خارجی از جمله در دبی، قطر، ارمنستان، قاره آفریقا، روسیه و سه مرکز تجاری نیز در چین .

معاون وزیر صامت همچنین با بیان اینکه توسعه لجستیک تجارت بین الملل کشور در دستور کار جدی سازمان توسعه قرار دارد از موافقت دولت برای واردات کانتینرهای یخچال فرسوده به کشور خبر داد.

وی همچنین بر لزوم تقویت و توسعه سیستم تجارت خارجی مبتنی بر بلاک چین و استفاده از ارزهای رمزنگاری شده در مبادلات پولی بین تجار ایرانی و طرف‌های خارجی اشاره کرد و در این راستا از تهیه سازوکار مبتنی بر بلاک چین خبر داد و یادآور شد. برای سازماندهی کلی تجارت.به این ترتیب تجار کشور می توانند ارزهای دیجیتال را در این بستر مجازی مبادله کنند.

بر اساس گزارش سایت اتاق تهران، پیمانپاک سپس مدعی شد که کارشناسان نخبه در سازمان توسعه تجارت به کار گرفته شده اند تا از صدور بخشنامه های ضد صادراتی دیگر دستگاه های اجرایی جلوگیری کنند. وی در پایان سخنان خود از فعالان حوزه سلامت دعوت کرد تا ایده ها و برنامه های خود را برای توسعه بازارهای صادراتی کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در سازمان توسعه تجارت ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید