صادرات سالانه 20 میلیون یورو تجهیزات پزشکی به کشور/ صدور 1600 مجوز صادرات


ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907805

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از صادرات سالانه 20 میلیون یورویی تجهیزات پزشکی به کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح اله مزینانی مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در نشست خبری سی و دومین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی کشور به میزبانی کرمانشاه از صادرات سالانه 20 میلیون یورویی تجهیزات پزشکی به کشور خبر داد. و افزود: این حجم صادرات فقط برای تجهیزاتی است که برای تولید کافی بوده و بیش از نیاز کشور است.

وی افزود: قطعا ظرفیت بازار تجهیزات پزشکی کشور 1.5 میلیارد دلار بیش از این است، اما صادرات تنها برای تجهیزاتی امکان پذیر است که کشور به آنها نیازی ندارد و فراتر از نیاز بازار است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: اگر تجهیزات پزشکی باید صادر شود و کشور دچار کمبود شود، غیرقابل قبول است.

این مقام مسئول بیان کرد: ظرفیت ما در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی بالاست اما کشور با تحریم مواجه است و باید حساسیت ویژه ای نسبت به تامین نیازهای داخلی داشته باشیم و سپس به مرحله صادرات برسیم، از این رو محدودیت هایی اعمال کرده ایم. خودمان در این کشور نباید مشکل و کمبودی داشته باشیم.

مزینانی گفت: بیش از 1600 مجوز صادرات صادر شده و تجهیزات پزشکی به 63 کشور دنیا از جمله کشورهای اروپایی صادر می شود.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: موانع تجاری در برخی کشورها وجود دارد که در مسیر صادرات مشکلاتی ایجاد می کند و در حال رفع آنها هستیم.

مزینانی با اشاره به پیشرفت در حوزه تجهیزات پزشکی گفت: در حال حاضر 40 درصد بازار تجهیزات پزشکی کشور تولید داخل است و این روند همچنان رو به رشد است.

وی افزود: خوشبختانه طی این سال ها با وجود تحریم ها و سایر مشکلات کشور مشکلی در تامین تجهیزات پزشکی نداشته و نیازهای این حوزه تامین شده است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر دو هزار تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور و سه هزار توزیع کننده نیز در این زمینه فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید