صدور بیش از 3 هزار مجوز صادرات فرآورده های خام دامی به خارج از کشور

سرپرست اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان خبرداد؛

سرپرست اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از صدور 3 هزار و 300 مجوز صادرات فرآورده های خام دامی به 51 کشور جهان در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به ارزش 40 میلیون دلار خبرداد.


به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، اسماعیل باشی گفت: به منظور تسهیل فرایند صادرات، میز ارائه خدمت اداره کل دامپزشکی استان در گمرک اصفهان فعال و صادرکنندگان از این پس می توانند از این خدمات به عنوان گمرک خروج استفاده نمایند.

وی گفت: این اداره در هفت ماه ابتدایی سال 1402 با صدور بیش از  3 هزار و 300 مجوز صادرات انواع فرآورده های خام دامی به ارزش بیش از 40 میلیون دلار برای صادرات مقدار 6 هزار تن انواع فرآورده های خام دامی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد از نظر تعداد مجوز و بیش از 30 درصد از نظر مقدار محصولات صادر شده افزایش داشته است.

این مقام مسئول افزود: سبد صادراتی محصولات فرآورده های خام دامی شامل 42 محصول مختلف از جمله 817  مورد محصولات لبنی ، 588 مورد تخم مرغ خوراکی ، 558 مورد پودر گوشت ، 295 مورد آلایش مرغی و  60 مورد پودر ماهی بوده که از مبدا استان اصفهان به 51  کشور جهان صادر گردیده است.

باشی ادامه داد: با ابلاغ بخشنامه  جدید یکسان سازی فرآیند صدور گواهی بهداشتی صادرات از سوی سازمان دامپزشکی کشور در خرداد ماه سال جاری و حذف موارد زاید و زمان بر، شاهد افزایش درخواست صادرات از سوی متقاضیان می باشیم.

سرپرست اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در پایان گفت: به منظور تسهیل فرایند صادرات در مهرماه سال جاری میز ارائه خدمت اداره کل دامپزشکی استان در گمرک اصفهان فعال و صادرکنندگان از این پس می توانند از این خدمات به عنوان گمرک خروج استفاده نمایند.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید