ارزش صادرات 22 میلیون و 800 هزار دلاری فرآورده های خام دامی در هفت ماهه امسال

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: اقلام صادراتی بسیار متنوع است، عمده ترین و با ارزش ترین محموله صادراتی استان لبنیات به میزان هشت هزار و 865 تن با ارزش صادراتی 14 میلیون و 478 هزار دلار است.

موسوی با اشاره به اینکه لبنیات صادراتی استان شامل کره، پنیر، خامه استریل، خامه پاستوریزه، شیر خشک، شیر تغلیظ شده و پودر آب پنیر است، تصریح کرد: همچنین مجوز صادرات 6 هزار و 558 تن پودر گوشت از کشتارگاه ها پرندگان داخلی صادر شد. ارزش صادرات یک میلیون و 770 هزار دلار است.

وی افزود: لازم به ذکر است در این مدت دو هزار تن تخم مرغ با ارزش صادرات دو میلیون دلار، 1933 تن کود مرغی به ارزش صادرات یک میلیون و 333 هزار دلار و 419 هزار تن گوشت مرغ با ارزش صادرات یک میلیون دلار مجوز دریافت کرده اند.

سیدرضا موسوی اظهار داشت: دامنه کشورهای هدف صادراتی گسترده است، کشورهای همسایه هم مرز با ایران و منطقه اوراسیا که شامل ارمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، افغانستان، پاکستان، کویت، امارات، لبنان، عمان، ترکیه و عراق و نیز می شود. همانطور که کنگ یکی از کشورهای صادراتی ما است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی اصفهان تصریح کرد: پا و پنجه مرغ به غنا و هنگ کنگ، هزارلا به هنگ کنگ و ویتنام و شیرخشک، کره، شیر تغلیظ شده و خامه به ارمنستان، گرجستان، آذربایجان می رود. قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، بلاروس، سوریه، عراق، امارات، ترکیه و لبنان.

موسوی خاطرنشان کرد: عسل به امارات، لبنان، کنیا، مالزی و پاکستان، خامه استریل از روستاها به ارمنستان صادر می شود و لازم به ذکر است که پرندگان زینتی به کشورهای کویت، عمان و قطر و همچنین آبزیان زینتی صادر شده است. برای ترکیه و عراق، علاوه بر پودر گوشت برای ترکیه، دام زنده به عراق و تخم مرغ به عراق و افغانستان صادر شد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه اقلام مذکور تنها بخشی از اقلام صادراتی استان است، اذعان داشت: در 7 ماهه اول سال 1401 نسبت به 7 ماهه قبل از آن. با حدود دو و نیم میلیون دلار افزایش صادرات داشته ایم که حدود 30 درصد افزایش صادرات در استان را به همراه دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: شرایط صادرات استان هر روز در حال بهبود است و امیدواریم در پایان سال شرایط بهتری از نظر صادرات و درآمد ملی داشته باشیم. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید