اجرای طرح تقویت نظارت بر فرآورده های خام دامی در ایام نوروز و رمضان / فعالیت 33 تیم ثابت و سیار در سیستان و بلوچستان


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813649

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای طرح تقویت نظارت بر فرآورده های خام دامی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، 33 تیم ثابت و سیار از مراکز خام دامی استان بازدید خواهند کرد.

به گزارش راه دانا به نقل از عصر هامون، مهدی حسینی در نشست خبری طرح تقویت کنترل و نظارت بهداشتی در نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: موضوع تامین اقلام ضروری و تنظیم مقررات این بازار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است. با برنامه ریزی های انجام شده با همکاری سایر معاونت های این وزارتخانه به استان ها و سازمان دامپزشکی کشور به عنوان یکی از سازمان های تابعه جهاد کشاورزی و وظایف ذاتی وی در بحث کنترل بهداشتی و نظارت بر فرآورده های خام دامی محول شده است. با تولید پایدار و فراوانی ایجاد شده در بازار کنترل می شود.

وی افزود: امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با پایان نوروز، طرح تقویت کنترل و نظارت بهداشتی و درمانی از 14 اسفندماه در مجموع به مدت 63 روز در 18 شهرستان استان اجرا می شود. 2014 تا 6 مه 2001.”

این مسئول تصریح کرد: تعداد تیم های به کار گرفته شده در این طرح به طور میانگین روزانه 33 تیم است که از این تعداد 12 تیم ثابت و 21 تیم سیار و حدود 72 نفر بسته به نوع کار فعال خواهند بود که متفاوت است.

وی ادامه داد: این روزها با توجه به بیماری عروق کرونر قلب و حضور مسافران نوروزی و نیازهای فراوان نوروز و ماه مبارک رمضان برای تامین پروتئین مورد نیاز انسان، امنیت غذایی این محصولات توسط بهداشت دامپزشکی رصد می شود. “

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه در اجرای این طرح 4 هزار و 536 نفر به صورت روزانه به مردم خدمات ارائه می کنند، گفت: این مراکز تحت پوشش 3 هزار و 998 مرکز هستند که شامل 3 هزار و 597 مرکز عرضه خام دام، 38 کشتارگاه و بسته بندی و 366 مرکز می شود. رستوران ها، سردخانه ها و شیرینی فروشی ها.

به گفته وی، این بازدیدها به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و با مساعدت دادستانی منطقه انجام خواهد شد.

حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت کشتارگاه ها اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 6 هزار راس گوسفند و بره، 3 هزار و 350 راس بز و بز، 7 هزار و 800 راس گاو و گوساله، 7 هزار شتر و 30 شترمرغ در این کشتارگاه ها مورد بررسی قرار گرفته است. در کشتارگاه های دام در حومه شهر ذبح می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در یازده ماهه سال حدود 15 هزار بازدید از مراکز فرآورده های خام دامی انجام شده است، خاطرنشان کرد: 585 مورد ضدبهداشتی، 2420 تن فرآورده کشف و 293 نمونه برداری شده است. . همچنین 46 تن محصول برای امحای و 140 پرونده تحویل مراجع قضایی شد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید